بیمارستان ها را شلوغ نکنیم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، بر اثر شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۶ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و نیز بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به اینکه هنوز واکسیناسیون جهانی این ویروس آغاز نشده است، ازاین‌رو دولت‌ها سعی می‌کنند موارد ابتلا را زودتر شناسایی و قرنطینه کنند تا این ویروس را مهار کنند.

بسیاری از پزشکان می‌گویند اغلب مبتلایان به کرونا نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند و با استراحت در خانه می‌توانند سلامت خود را بازیابند. بنابراین خانواده‌ها باید از علائم مختلف کرونا اطلاع داشته باشند و طبق راهکارهای موجود بیماران خود را در خانه نگهداری و درمان کنند.

مهم‌ترین مورد این است که فرد مبتلا به کرونا حتماً در خانه بماند و بیرون نرود. حتی‌المقدور بیمار در یک اتاق جداگانه نگهداری شود و از بقیه اعضای خانواده دور بماند. اتاق باید از تهویه مناسب برخوردار باشد و گردش هوا صورت گیرد تا فضای اتاق و خانه آلوده نشود. همچنین در صورت امکان فرد بیمار باید از سرویس بهداشتی و حمام جداگانه استفاده کند، در غیر این صورت پس از هر بار استفاده، باید این محیط‌ها کاملاً تمیز و ضدعفونی شوند.

پوشیدن ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از دستمال‌ کاغذی هنگام عطسه و سرفه، ضدعفونی سطوحی که مکرراً لمس می‌شوند، عدم استفاده از وسایل مشترک مانند ظروف و رخت خواب و عدم تماس با حیوانات خانگی از دیگر مواردی است که فرد کرونایی باید در خانه رعایت کند.

مهم‌ترین علائمی که بیماران کرونایی با آن مواجه می‌شوند شامل موارد زیر است:

تب

اگر تب شما بالاست می‌توانید داروهای تب‌بُر مانند استامینوفن مصرف کنید. همچنین مصرف مایعات زیاد مانند آب و آبمیوه طبیعی برای جبران آب ازدست‌رفته بدن توصیه می‌شود. علاوه بر این بدن برای مبارزه با ویروس به انرژی نیاز دارد و استراحت بهترین راهکار برای حفظ انرژی است.

سرفه

نوشیدن نوشیدنی‌های گرم در طول روز مانند چای، دم‌نوش و سوپ مرغ نه‌تنها گلو و حلق را مرطوب و نرم می‌کند بلکه بدن را نیز هیدراته نگه می‌دارد. غرغره کردن آب‌نمک، ترکیب عسل با آب داغ، شربت‌های ضد سرفه نیز می‌توانند از دیگر راهکارهای تسکین گلودرد باشند.

تنگی نفس

بهتر است درجه حرارت خانه پایین نگه داشته شود چراکه تنفس در هوای خنک برای بیماران کرونایی راحت‌تر است. باز کردن دائمی پنجره‌ها برای گردش هوای تازه، می‌تواند هوای خانه را تهویه کند. همچنین استفاده از پنکه نیز توصیه نمی‌شود چراکه می‌تواند ویروس را در خانه پخش کند.

فرد بیمار آرام و از طریق بینی تنفس کند و بازدم را نیز از طریق دهان انجام دهد. اگر تنگی نفس شما شدید شد دچار استرس نشوید، با اورژانس تماس بگیرید و یا به بیمارستان مراجعه کنید.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا