درخشش و انتخاب طرح محققان دانشگاه امیرکبیر در جشنواره ملی پژوهش‌های مسئله محور کاربردی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح پژوهشی «پایش پیوسته وضعیت موتورها با استفاده از تئوری موجک و تحلیل فرکانسی جریان» محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بین بیش از ۵۰ طرح حوزه برق و کامپیوتر به عنوان طرح برگزیده جشنواره ملی پژوهش‌های مسئله محور و کاربردی انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، طرح دکتر مسعود شفیعی استاد تمام دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وحید صفری دهنوی دانشجوی دکتری دانشکده برق این دانشگاه با عنوان «پایش پیوسته وضعیت موتورها با استفاده از تئوری موجک و تحلیل فرکانسی جریان» در زمره طرح های پژوهشی برگزیده اولین جشنواره ملی پژوهش های مسئله محور و کاربردی قرار گرفت.

این طرح پژوهشی از بین بیش از ۵۰ طرح غربال شده حوزه برق و کامپیوتر در این جشنواره انتخاب شد. این طرح، کاملا با صنعت مرتبط است و یکی از نیازهای اساسی صنعت از جمله صنعت فولاد و نفت را برآورده می کند.

این طرح نوآورانه در زمینه جمع‌آوری داده‌های مهم صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد و تشخیص و پیش بینی عیوب ماشین‌های دوار است که باعث خودکفایی ایران در این حوزه خواهد شد؛ به خصوص در دوره کنونی که تهیه و واردات تجهیزات پایش وضعیت موتورها به سختی از خارج از کشور انجام می شود.

جشنواره حمایت از پژوهش های کاربردی و مسئله محور پارک فناوری پردیس در راستای نیل به هدف ارتباط دهی چالش ها و مسئله های زیست بوم نوآوری کشور و تحقیقات دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و به منظور بهره گیری از توان و ظرفیت بالقوه دانشگاه ها و تشویق متقاضیان به انجام تحقیقات و پروژه های کاربردی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان، خلاق و واحدهای فناور برگزار شد.

این جشنواره با محوریت پارک پردیس تهران و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی ریاست جمهوری و پژوهشگاه نیرو برگزار شد و طرح های پژوهشی و تجاری سازی شده از دانشگاه های سراسر کشور در این رویداد با همه به رقابت پرداختند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا