ضرورت آموزش هنر خلاق در مدارس کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، معاون امور هنری با اشاره به امضای تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، گفت: از دو سال پیش جلسات و مذاکراتی از طرف معاونت امور هنری و دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری برای مسایل هنر در آموزش و پرورش و هنرستان‌ها انجام شد و به امضای تفاهم نامه میان دو وزارتخانه رسید. البته در این تفاهم نامه علاوه بر امور هنری مانند موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و موضوع آموزش هنر که در حوزه معاونت هنری است، همکاری‌هایی در زمینه فرهنگی و کتاب، فعالیت‌های سینمایی، رسانه‌ای و قرآنی نیز تعریف شده است.

حسینی در ادامه گفت: ممکن است دانش آموزان با آموزش‌های هنری در آینده هنرمند نشوند اما با آموزش هنر خلاق به طور مستمر و جدی در مدارس در آینده به مخاطبان حرفه‌ای هنر تبدیل می‌شوند که با شناخت هنری و آگاهی به مسایل و جریان‌های هنری گذشته و امروز انتخاب کنند و مخاطب حرفه‌ای هنر باشند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به هنرستان‌ها به عنوان مراکز مهم، معتبر و تاثیرگذار آموزش هنر گفت: هنرستان‌های هنرهای زیبا که بعضی از آنها سابقه بیش از صد سال دارند نقش موثری در آموزش هنر داشته‌اند و دارند. بسیاری از هنرمندان شاخص امروز کشور آموزش هنر را در هنرستان‌ها آغاز کردند و هنر را آموختند. یکی از مواردی که با وزارت آموزش و پرورش گفت و گو شد و در تفاهم نامه نیز آمده است، توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های کشور است. البته در سه سال اخیر نیز با پیگیری‌های معاونت امور هنری و مشارکت و همراهی استان‌ها تعداد هنرستان‌های کشور افزایش ۲۵ درصدی داشته و از ۴۰ هنرستان به ۵۰ هنرستان رسیده است. بر اساس این تفاهم نامه افزایش تعداد هنرستان‌ها در کشور و همچنین ایجاد زمینه تقویت کیفی آموزش از نظر منابع، مدرسان، امکانات و فضاهای مورد نیاز آموزشی و …دنبال می‌شود.

حسینی یکی از ویژگی‌های تفاهم نامه را توسعه کسب و کارهای آموزش هنر دانست و ادامه داد: تعداد زیادی از آموزشگاه‌های هنری و موسسات فرهنگی هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در طرح مهارت آموزی هنرستان‌های کاردانش و نیز طرح ایران مهارت فعال خواهند شد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای فراوان جوان در زمینه هنر و مراکز آموزشی متعدد هنر و ظرفیت های هنری کشور، المپیاد هنر در کنار المپیادهای علمی و ادبی می تواند برنامه ریزی و برگزار شود و فرصتی برای معرفی برگزیدگان جوان هنری در کنار جشنواره‌های هنری که برای استعدادیابی برگزار می‌شود، فراهم شود.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا