بررسی انتقال درس”مدیریت خانواده و سبک زندگی” از پایه دوازدهم به یازدهم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دوره‌ ۴۰ ساعت آموزش ۶ هزار معلم درس “مدیریت خانواده و سبک زندگی” با مشارکت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده که پیش از این در شهریور ماه سال جاری برگزار شده بود؛ در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رییس سازمان ضمن تقدیر از مشارکت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: استفاده از ظرفیت و حمایت‌های فکری سایر ارگان‌ها به صورت نظام‌مند یکی از دغدغه‌های این سازمان است و الگوی اجرا شده در این دوره‌ی آموزشی یکی از نمونه‌های موفق است.

دکتر زهرا آیت الهی قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده نیز در این نشست روند برگزاری دوره بایسته های تالیف و الگوی تدریس درس مدیریت خانواده و سبک زندگی را تشریح کرد.

وی ضمن تقدیر از حمایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از ایجاد فرصت و زمینه‌ی این مشارکت گفت: مهم‌ترین روش برای تاثیرگذاری در حوزه‌ی ترویج مباحث زنان و خانواده بحث آموزش است، از این رو با بهره از ظرفیت اساتید معارف و دانشجویان به دنبال بسط این آموزش ها هستیم.

آیت الهی افزود: برای آموزش مباحث خانواده و آشنایی دانش آموزان با مباحث سبک زندگی در آسیب شناسی به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که ارائه مباحث آموزشی نیاز به آموزش بنیه تدریس معلمان دارد.

مهدیه لواف مدیر اجرایی دوره‌ی آموزشی معلمان درس مدیریت خانواده و سبک زندگی، گزارش مختصر این دوره همچون طراحی سایت، محتوای آموزش، نحوه‌ی آزمون، تحلیل آزمون‌ها و آسیب شناسی ارائه کرد و گفت: یکی از ویژه‌گی‌های این دوره بهره‌مندی از ظرفیت اساتیدی بود که خود از مولفین کتاب های درسی بودند. محتواهای دوره بر مبنای سر فصل های کتاب های درسی و بر اساس چینش مطالب از کتابها مدیریت خانواده و سبک زندگی دختران و پسران تهیه شده و علاوه بر آن بایسته های تالیف نیز توسط مولف مدرسان این دوره به معلمان آموزش داده شد.

در ادامه کوروش امیرنیا مدیرکل دفتر تالیف بسته های یادگیری آموزش های عمومی و متوسطه نظری گفت: اهمیت این دوره بدان جهت است که آموزش کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی در مدارس گاها توسط معلمانی انجام می‌شود که یا آموزش‌های لازم را ندیده‌اند یا به جهت تکمیل ساعت آموزشی این درس به آن‌ها سپرده شده است.

وی این اقدام را گام موثری در تولید محتواهای آینده و اقدامات مشترک دیگر دانست و پیشنهاد کرد که این همکاری ها برای درس های تفکر و سبک زندگی نیز انجام شود.

در پایان دکتر حسن ملکی با تاکید بر تدوام ارتباط و همکاری‌های متقابل با شورای فرهنگی اجتماعی زنان پیشنهاد کرد؛ ارزشیابی کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی انجام شود و سایر کتاب‌های مشابه مثل تدریس درس” تفکر و سبک زندگی” نیز در برنامه‌ی آموزش معلمان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یک طرح برای سامان دهی تدریس و آموزش نیروی انسانی بویژه معلمان برای تدریس این دروس با بهره‌گیری از نیروهای حوزه و دانشگاه تا در مراجع ذیربط مطرح شود و درصورت اخذ مجوز به یک مدل تدریس برسیم.

ملکی تاکید کرد از ظرفیت معاونت برنامه ریزی و تولید بسته های تربیت و یادگیری این سازمان که مسولیت کارگروه آموزش معلمان را دارد در  خصوص آموزش معلمان کمک گرفته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: انتقال تدریس کتاب مدیریت سبک خانواده به جهت سنگینی دروس پایه دوازدهم به پایه‌ی یازدهم در سازمان پژوهش بررسی می شود تا این درس مهم و کاربردی در زمان مناسب و بدون دغدغه تدریس شود. الگوی مجازی برگزاری دوره‌های آموزشی آسیب شناسی شود و پیشنهاد برای طراحی و ارائه شود تا به واحدهای متولی امر آموزش در وزارت آموزش و پرورش ارائه بشود تا دوره‌های آتی از نظر پوشش حداکثری و کیفیت آموزشی تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ملکی در پایان تاکید کرد شایسته است از تلاش اساتید کوشا و جهادگر دراین دوره‌ی آموزشی نیز تقدیر شود و ساز و کار آن نیز فراهم شود.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا