ارائه آموزش های الکترونیکی به دانشجویان برای مقابله با اضطراب کرونا

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دکتر مجید صفاری نیا در جلسه مدیران مراکز مشاوره منطقه پنج کشوری گفت: شرایط کرونایی علاوه بر پیامدهای سلامت جسمی،اقتصادی و اجتماعی آثار روان شناختی نیز به دنبال دارد و نیازمند مداخلات روان شناسی است.

وی تصریح کرد: در واقع غیر حضوری شدن آموزش و دوری دانشجویان از محیط کلاس، اساتید و همکلاسی های خود، رویه جدید ارزشیابی و امتحانات و مسایلی از این قبیل ممکن است در دانشجویان درجاتی از اضطراب و اقسردگی را ایجاد کند که کمک گرفتن از مشاور در این مرحله بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: ارایه آموزش های الکترونیکی در زمینه سبک های مقابله ای با اضطراب کرونایی و مدیریت ایام قرنطینه از وظایف مراکز مشاوره در دوران کرونا است.

دکتر صفاری نیا به ظرفیت های عظیم مراکز مشاوره دانشجویی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از مراکز مشاوره دانشجویی استان های آسیب خیز کشور و فعالیت های آنان حمایت می کند.

همچنین دکتر صادقی رئیس دانشگاه کردستان و مدیران مراکز مشاوره مناطق 5 کشوری در این نشست نظرات و دیدگاههای خود را در خصوص همکاری با دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان و مسائل جاری مراکز مشاوره بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، آسیب های اجتماعی و روانشناختی شایع در مناطق پنج گانه به عنوان استانهای آسیب خیز و لزوم حمایت بیشتر دفتر مشاوره و سلامت از این استانها، لزوم اجرای دقیق طرح پایش سلامت روان و جسم دانشجویان، لزوم اجرای طرح پایش کارکنان دانشگاه ها، پیگیری وضعیت روانشناختی دانشجویان در معرض خطر و لزوم پرداختن به مسائل روانشناختی شایع در ایام کرونایی مانند غم از دست دادن عزیزان از مباحث مطروحه در این نشست مجازی بود.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا