از 20 محقق در جشنواره پژوهشگران برتر تقدیر شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دکتر محسن شریفی در نشست خبری آنلاین هفته پژوهش که امروز (سه شنبه، 18 آذر) برگزار شد،  با بیان اینکه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای تداوم فعالیت‌های تحقیقاتی در شرایط کرونا تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمارها، ایران در تولید علم امسال نسبت سال قبل رشد خوبی داشته به گونه‌ای که در سال قبل سهم ایران از کل تولیدات مقالات علمی دنیا نزدیک به 2 درصد در هر دو پایگاه اسکوپوس و ISI بوده که این میزان در سال جاری به بیش از 2 درصد رسیده است و امیدواریم این روند رشد را در دوران کرونا حفظ کنیم.

شریفی اظهار کرد: از نظر آمار کل مقالات آمار هم اکنون که در ماه پایانی سال 2020 قرار داریم، تقریبا رکورد سال قبل را زدیم و حدود هزار مقاله نیز از سال قبل جلوتر هستیم.

به گفته وی معمولا این آمارها در 6 ماهه اول سال بعد تکمیل خواهد شد.

مدیرکل سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم یکی از برنامه‌های شاخص هفته پژوهش را جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانست و خاطر نشان کرد: به روال گذشته آیین نامه این جشنواره در شهریور ماه سال جاری به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ابلاغ شد که در فاز اول پژوهشگران منتخب در دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌هایی که در آیین نامه آورده شده است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و منتخبان به وزارت علوم معرفی شدند.

شریفی با بیان اینکه پرونده تحقیقاتی پژوهشگران منتخب از ‌سوی تیم داوری  70 نفره در وزارت علوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در سال جاری پروند 223 پرونده از پژوهشگران از گروه‌های مختلف علوم پایه، فنی و مهندسی، انسانی، کشاورزی، دامپزشکی و علوم پزشکی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و 23 پروند از سوی دستگاه‌ها به این وزارتخانه ارسال شد.

وی یادآور شد: پس از داوری الکترونیکی پرونده 20 محقق مورد تایید قرار گرفت که در روز سه شنبه 25 آذرماه در جشنواره پژوهشگران برگزیده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیر کل سیاسگذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تعداد مقالات، تولید فناوری از تحقیقات انجام شده، رفع نیازهای کشور، متقاضی محور بودن فناوری و حضور در مجامع بین المللی را از شاخص‌های انتخاب پژوهشگران برتر نام برد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا