بانک‌ها از امروز مکلف به پرداخت وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومانی شدند

انتشارات موفقیت‌شناسی

با ابلاغ بخشنامه جدید اعطای وام ازدواج، بانک‌ها مکلفند این وام را از ۱۸ فروردین با نرخ جدید ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مولایی، رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی می گوید: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ و موافقت مجلس، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج امسال به مبالغ ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان برای زوج‌ها افزایش یافت.

به گفته او، وام جدید ازدواج حداکثر در دوماه از زمان درخواست به دست زوج‌ها می‌رسد. بعد از تعیین شعبه بانکی مسئول پرداخت وام متقاضیان ۱۲ روز کاری مهلت دارند به بانک  و شعبه مربوط مراجعه کنند و مدارک خود را ظرف ۴۵ روز به بانک تحویل دهند.

وام ازدواج به زوج‌های کمتر از ۵۰ سال که تاریخ عقد آن‌ها از اول فروردین سال ۹۷ به بعد باشد پرداخت می‌شود و اقساط آن ماهیانه یک میلیون تومان است.

بانک مرکزی ۱۰ فروردین در بخشنامه‌ای میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را افزایش داد؛ اما مشاهدات میدانی خبر از بی توجهی بانک‌ها به این بخشنامه می‌داد. برخی از بانک‌ها به بهانه ابلاغ نشدن بخشنامه بانک مرکزی، وام ۱۲۰ میلیون تومانی ازدواج را پرداخت نمی‌کردند بعضی‌ها هم همام ۷۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا