تبدیل چالش‌های کلان کشور به زمینه‌های پژوهشی برای پایان‌نامه و رساله دکتری

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی فراتر از رسیدن به دانشگاه نسل سوم است. آنچه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی هدف‌گیری کرده‌اند، رسیدن و تحقق دانشگاه حل مسئله است که برای دستیابی به این هدف باید پژوهش‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی خود را ساماندهی کنند.

پایش آزاد دارای ۴۰ برنامه علمی است که یکی از آن‌ها برنامه علمی مراقبت سلامتی است و این برنامه علمی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است.

یکی از چالش‌های این برنامه علمی، چالش ضعف مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی سالمندان با هدف غایی ارتقای مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی سالمندان است.

ارتقای سلامت جسمی سالمندان، ارتقای سلامت روانی سالمندان، ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان و هدف عینی ارتقا خدمات بهداشتی و درمانی سالمندان چهار هدف عینی چالش ضعف مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی سالمندان است.

 ارتقای سلامت جسمی سالمندان

هدف عینی ارتقای سلامت جسمی سالمندان دارای سه راهبرد است که شامل راهبردهای شناسایی مشکلات جسمی دوره سالمندی، تقویت مبانی آموزش و ترویج سلامت جسمی دوره سالمندی و راهبرد ظرفیت‌سازی پیشگیری و درمان بیماری‌های جسمی دوره سالمندی می‌شود.

 ارتقای سلامت روانی سالمندان

دومین هدف عینی این چالش نیز سه راهبرد شناسایی مشکلات روانی دوره سالمندی، تقویت مبانی آموزش و ترویج سلامت روانی دوره سالمندی و راهبرد ظرفیت‌سازی پیشگیری و درمان بیماری‌های روانی جسمی دوره سالمندی دارد.

ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان

سلامت اجتماعی سالمندان دارای دو راهبرد (راهبرد بازنگری و اصلاح زیرساخت‌های اجتماعی حوزه سالمندی و راهبرد بهینه‌سازی شاخص‌های سلامت اجتماعی سالمندان) است.

 ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی سالمندان

راهبردهای هدف عینی ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی سالمندان نیز دارای شامل راهبرد تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه سالمندی و راهبرد توسعه مراکز بهداشتی و ارائه خدمات به افراد سالمند می‌شود.

دانشجویان رشته‌های پرستاری (با گرایش‌های بهداشت جامعه، روان‌پرستاری، داخلی و جراحی و پرستاری ویژه)، مامایی و بهداشت باروری، علوم تربیتی، امور فرهنگی، علوم اجتماعی، شهرسازی و معماری، روانشناسی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مدیریت آموزشی، پزشکی، مهندسی پزشکی، تغذیه و داروسازی می‌توانند با استفاده از زمینه‌های پژوهشی این برنامه علمی در راستای رفع این چالش گام بردارند.

پایش آزاد زیر ذره‌بین مجریان برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد

این چالش طی نشستی مجازی در دبیرخانه برنامه علمی استان تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

بر اساس این نشست نکات اصلاحی و کلی در خصوص بازنگری اصلاحیه چالش اول تا زمینه‌های پژوهشی مطرح و مقرر شد که مجری این برنامه علمی حداقل یک ماه آینده این چالش را طبق پیشنهادهای جلسه مجدد اصلاح کند و سپس با همین الگوی کلی سایر چالش‌ها اصلاح شود و مجدد در جلسه آینده این دبیرخانه بررسی خواهد شد.

این نشست مجازی با حضور مجریان برنامه‌های علمی استان تهران برگزار شد. همچنین در جلسه  آتی این دبیرخانه چالش افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۴۱۱۸/۴۰۸۴/پ

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا