قهرمانی ناصر علیزاده در کشتی فرنگی آسیا

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ناصر علیزاده فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم در فینال این وزن در پیکارهای قهرمانی آسیا با برتری برابر حریفی از ازبکستان طلا گرفت. ایمان محمدی و عارف حبیب‌اللهی نیز ۲ برنز در وزن‌های ۶۳ و ۷۷ کیلوگرم کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مسابقات پنج وزن رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا  امروز (سه‌شنبه) در شهر اولان باتور مغولستان به پایان رسید.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

علیزاده در مبارزه فینال به مصاف جالگاسبای بردیمراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان رفت و حریف خود را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و نخستین مدال طلای تیم ملی را کسب کرد. علیزاده سال گذشته نیز در پیکارهای قهرمانی آسیا در قزاقستان طلا گرفته بود.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد.

وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب‌اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به دیدار رده‌بندی راه یافت.

حبیب‌اللهی در این دیدار با توجه به حاضر نشدن کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره‌جنوبی صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نوربخش از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی نیز در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل مومینجان عبداله‌یف دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد مقابل حریف کره‌ای، وی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

فردا (چهارشنبه) مسابقات پنج وزن دوم برگزار خواهد شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۸ شرکت کننده حضور دارند، مهدی محسن‌نژاد در دور اول به مصاف جیانیدر از هند می‌رود و در صورت  پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی میان فیرورز توختایف از ازبکستان و سوزوکی از ژاپن کشتی خواهد گرفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۹ کشتی گیر شرکت کرده‌اند، شاهین بداغی در دور اول به مصاف محمد فواز از سوریه می رود و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور بعد با هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی کشتی می گیرد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که ۸ شرکت کننده دارد، محمدرضا مختاری در دور اول به مصاف عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی میان میرزابک رحمت اف از ازبکستان و ویکاس از هند مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۱۰ کشتی گیر شرکت کرده اند، رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف خان جعفرخان از قطر می رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۸ نفر شرکت کرده اند، مهدی بالی در دور نخست با پارک جی وو از کره جنوبی کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده مبارزه میان اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و راوی از هند می رود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا