انسیه خزعلی: بانوان برای حل مشکلات حوزه زنان وارد میدان شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دنبال این هستیم که برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان، بانوان به صورت خاص وارد میدان شوند و باید گروه هایی تشکیل شود تا از افراد نیازمند حمایت، از طریق بانوان حمایت صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی چهارشنبه شب در نشست صمیمی با خیران اضافه کرد: دنبال این هستیم دستورالعمل‌هایی برای اصلاح مشکلات خیران داشته باشیم چون تمرکز ما روی خانواده ها و زنان است. به این مساله باور داریم که زنان محور خانواده ها هستند و اگر سلامت جسمی و روحی زنان تامین شود سلامت جامعه تضمین می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در بازدیدهای استانی با آسیب های زیادی در حوزه زنان مواجه هستیم، زنان بی سرپرست، بدسرپرست و زنان زندانی که گرچه تعداد زنان زندانی سه درصد کل زندانیان است اما این تعداد هم زیاد است، چون محور و کانون خانواده هستند و باید از آنها حمایت شود.

خزعلی افزود: اگر به فرزندانی که مادرانشان در زندان هستند توجه نشود ممکن است به بزه های جامعه آلوده شوند، همچنین افراد معتاد، دختران با شرایط ویژه باید مورد حمایت و بازپروری قرار گیرند به همین دلیل می خواهیم به طور خاص بانوان وارد میدان شوند و گروه هایی تشکیل شود تا از این افراد حمایت شود.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: البته که حمایت مالی تنها نباید مد نظر باشد، بلکه حمایت تربیتی، معنوی و پشتیبانی مدنظرباشد، در بحث مشاوره نیز نیاز به همکاری همه شما خیران داریم چون به عنوان نمونه مشاوره حقوقی برای کسانی که نمی توانند وکیل بگیرند و واقعا بی گناه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که رقم بدهی آنها کم است و در زندان هستند باید فکری کرد تا حدی که امکان دارد همه کمک کنند تا حمایت شوند.

معاون رییس جمهور افزود: فرزندان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست باید حمایت شوند و اشتغال برای آنها یا فرزندانشان  ایجاد کنیم و درخواست داریم سرمایه‌گذاری شود برای کارآفرینی و تا چهار سال همراهی کنیم تا بتوانند روی پای خود باشند.

خزعلی ادامه داد: مساله اشتغال بسیار مهم است باید این موضوع به صورت جدی دیده شود تا برای افراد نیازمندفرصت شغلی ایجاد شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کار خیر را به کمک مالی منحصر نکنیم. در این مدت با بسیاری از آسیب ها، کمبودها و نقصان ها مواجه شدیم که با کمک مالی شاید جبران نشود، نیازهای فرهنگی، تربیتی، اخلاقی حقوقی، اجتماعی و نیازهایی که دلگرمی و پشتوانه داشتن یک زن را و اینکه به خانواده تکیه کند و تنهایی او را جبران کند همه اینها را از شما خیران می خواهیم تا بتوانیم قدمی را در راه رفع بخشی از این کمبودها، نقص ها و نداشتن ها برداریم تا جامعه بهتر و زیباتری داشته باشیم.

صدای مطالبات مردم باید شنیده شود
معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست نیز در این نشست افزود: در آخرین طبقه بندی شاخص بخشایش در سال ۲۰۲۱، کشورهایی مانند نیجریه، رنکینگ آن از کشورهای مدرن اروپایی بیشتر است و بالاترین رتبه در حوزه بخشایش اقتصادی را نیجریه دارد و ایران همه در این زمینه رتبه خوبی دارد.

لیلاسادات زعفرانچی تصریح کرد: دولت مردمی با هدف گذاری که داشته و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده خود را به ملت و بدنه مردم نزدیک کرده و در این راستا بسیاری از صداها شنیده می شود و شنیده شدن مطالبات و دسترسی مردم برای بیان مطالبات خوب است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: به این دلیل کافی نیست چون با مطالباتی روبرو هستیم که حل آنها با کمک مردمی و ظرفیت خیران امکان‌پذیر است و امیدواریم در یک تعامل دو جانبه و شبکه سازی یک فعالیت بلندمدت و راهبردی در این زمینه را داشته باشیم.

در این نشست خیران هم مشکلات حوزه کاری خود و راهکارهای همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را ارائه کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا