پنج اقدام مهمی که پیش از فروش گوشی خود باید انجام دهید

انتشارات موفقیت‌شناسی

در این مطلب پنج کار مهمی که پیش از واگذاری تلفن همراه خود باید انجام دهید را بررسی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از فرارو، هنگامی که زمان ارتقای تلفن همراهتان فرا می‌رسد، می‌توانید با فروش گوشی قدیمی خود، هزینه یک گوشی جدید را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. پیش از این کار باید چند بررسی سریع و ساده را انجام دهید تا مطمئن شوید که همه داده‌های تلفن همراه قبلی خود را برای خود حفظ خواهید کرد و آن را در معرض دید افراد دیگر قرار نخواهید داد. می‌توانید تلفن‌های قدیمی و جدید خود را برای چند روز در کنار یکدیگر اجرا کنید تا زمانی که مطمئن شوید همه چیز در آخرین گوشی شما به‌خوبی کار می‌کند و دیگر نیازی به گوشی تعویض‌شده ندارید.

۱- از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید

هیچ کس دوست ندارد هنگام تعویض گوشی هوشمند خود، داده‌ای را از دست بدهد. با ورود سرویس‌های پخش جریانی جدید مانند Netflix و Spotify تمام اطلاعات قبلی حفظ می‌شوند و همه چیز دقیقاً همانطور که آن را ترک کردید در آنجا خواهند بود. سرویس‌هایی مانند Apple Photos، Google Photos یا Dropbox می‌توانند تصاویر و ویدئو‌های ارزشمند شما را ذخیره کنند. اگر از پخش کننده پادکست استفاده می‌کنید، بررسی کنید که مکان یا قسمت‌های دانلود شده خود را از دست ندهید. آیفون‌ها و تلفن‌های اندرویدی دارای سرویس‌های پشتیبان داخلی هستند که بسیاری از این موارد را برای شما انجام می‌دهند. اسناد رسمی پشتیبانی اپل و گوگل را برای جزئیات کامل بررسی کنید. هر آنچه فکر می‌کنید نیاز به انتقال دارد را نیز به دستگاه جدید منتقل کنید.

۲- کد‌های احراز هویت دو مرحله‌ای خود را جابه جا کنید

استفاده از تلفن هوشمند به عنوان یک دستگاه احراز هویت دو مرحله‌ای یک ایده هوشمندانه است. به این معنا که افراد دیگر نمی‌توانند فقط با نام کاربری و رمز عبور شما وارد حساب‌های شما شوند. این اقدامات امنیتی اضافی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام تعویض دستگاه شود. اکنون ممکن است تلفن شما کلید ورود به انواع حساب ها، از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا مشتریان ایمیل شما باشد. اگر از برنامه‌ای برای تولید کد‌های دو عاملی استفاده می‌کنید، باید این برنامه را روی تلفن جدید خود راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید به طور معمول وارد حساب‌های خود شوید. به گزارش فرارو، نحوه عملکرد آن بسته به برنامه احراز هویت دو مرحله‌ای شما کمی متفاوت است، بنابراین برای جزئیات برنامه را بررسی کنید. برنامه‌هایی مانند Authy و Google Authenticator راهنما‌های ساده‌ای برای انتقال کد‌های شما ارائه می‌دهند.

۳- از حساب‌های خود خارج شوید

پیش از بازنشانی از تمام حساب‌های خود خارج شوید. این کار ممکن است برای برخی برنامه‌ها ضروری نباشد. اما ایده خوبی است که قبل از اینکه تلفن قدیمی خود را پشت سر بگذارید تا جایی که می‌توانید از سیستم خارج شوید و آن‌ها را غیرفعال کنید تا انتقال به دستگاه بعدی آسان‌تر شود. برخی از برنامه‌ها محدودیت‌هایی در تعداد دستگاه‌های مورد استفاده دارند. به عنوان مثال برخی برنامه‌های پخش موسیقی فقط به شما این امکان را می‌دهند که آهنگ‌ها را در تعداد محدودی ابزار دانلود کنید. برخی از برنامه‌های غیر رایگان نیز محدودیت‌هایی برای تعداد نصب ایجاد می‌کنند و از شما می‌خواهند برای نصب جدید، اپلیکیشن قبلی را حذف کنید. پیش از خروج از حساب‌های خود، مطمئن شوید که همه گذرواژه‌های خود را می‌دانید، زیرا برای ورود دوباره به آن‌ها نیاز خواهید داشت. در صورتی که از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید، این کار برای شما آسانتر خواهد شد.

۴- چت‌های خود را انتقال دهید

از پشتیبان گیری چت‌های خود غافل نشوید. برنامه‌هایی مانند توئیتر، فیسبوک مسنجر و گوگل چت همه چیز را در فضای ابری ذخیره می‌کنند. اپل iMessage نیز از چت‌های شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و از طریق iCloud با چندین دستگاه همگام سازی می‌شود. اگر کاربر سیگنال هستید، و تلفن‌های جدید و قدیمی خود را در دسترس دارید، می‌توانید از ویژگی انتقال حساب داخلی استفاده کنید. فرآیند پشتیبان گیری در حال حاضر در واتساپ در حال پیشرفت است.

۵- تنظیم مجدد کارخانه (ریست فکتوری) را اجرا کنید

در آخر پس از بررسی تمام موارد بالا برای اینکه گوشی قدیمی خود را به حالتی برگردانید که اولین بار آن را دریافت کردید، باید آن را ریست فکتوری کنید. پس از آن هیچ کس دیگری نمی‌تواند به حساب‌های شما وارد شود یا به داده‌های شما دسترسی داشته باشد. زیرا تمام فایل‌ها، برنامه‌ها و اطلاعات ورود به سیستم شما پاک می‌شوند. از اطلاعات شبکه‌های وایفایی که به آن‌ها متصل شده اید تا سابقه مرورگر و تصاویر پس زمینه‌ای که دانلود کرده اید. برای ریست فکتوری در گوشی‌های اندرویدی از قسمت Settings، System، Reset و سپس Erase all data یا factory reset را انتخاب کنید. برای iOS نیز از قسمت Settings، General، Transfer or Reset iPhone را انتخاب کرده و تمام محتوای دستگاه خود را حذف نمایید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
فرارو

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا