30 سال پیش کسی فکر نمی‌کرد که ما دوره دکتری داشته باشیم

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزیر علوم در آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که صبح امروز(شنبه، 22 آذر) در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ما در این چند سال از نظر تولید مقاله در رتبه 15 بودیم و امسال به رتبه 14 رسیده ایم. میزان ارجاع به مقالات دانشمندان ایرانی نیز افزایش یافته است.

وی افزود: امیدواریم این گام های استوار را محکم تر برداریم، این استعداد و توانایی در جوانان و محققان ما وجود دارد که ما را به این افتخارات برساند. در یک دهه اخیر به تدریج ساختارهای فناوری را در کشور فعال کردیم، گرچه هنوز در بحث بین الملل محسوس نیست اما در بحث ملی قابل اتکا است. اگر حرکت توسعه فناوری دانش بنیان به همین صورت ادامه یابد پنج شش سال دیگر به جایگاهی که در پژوهش رسیدیم  در حوزه فناوری هم می رسیم.

معاون وزیرعلوم  بیان کرد: باید تلاش کنیم همه آن کامیابی‌هایی که در سطح بین الملل کسب شده ماندگار باشد و ادامه یابد.

رحیمی با بیان اینکه هفته پژوهش برنامه های متعددی داریم که مهمترین آن تقدیر از برگزیدگان علمی فناوری و پژوهشی است، گفت: برای این عزیزان که یک سال زحمت کشیده اند و امتیاز کسب کرده اند و برگزیده شده اند امتیاز بزرگی است که احساس کنند مدیران کشور فعالیت های آنها را می بینند و مورد رصد قرار می دهند. آنهایی که برگزیده می شوند نماد مجموعه فعالیت های پژوهشی همه پژوهشگران کشور هستند.

وی تاکید کرد: هیچ گاه نباید فراموش کنیم که آموزش عالی و پژوهش ما ریشه در مدرسه دارد و هرچقدر بیشتر قوت بگیرد آموزش عالی قوت بیشتری خواهد گرفت.  شروع هفته پژوهش با حضور در مدرسه معنا پیدا می کند و مسئولیت سنگینی روی دوش ما می گذارد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا