نیاز به یک مدل بومی ایرانی_اسلامی در حوزه روان‌شناسی داریم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که نیاز به یک مدل بومی ایرانی اسلامی در حوزه روانشناسی داریم، اظهار داشت: روان‌شناسی یک علم است که قابلیت بازخوانی با فرهنگ بومی و اسلامی دارد و ما این مدل را نداریم که باید طراحی شود در غیر این صورت مشکلات پابرجا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از میگنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در دومین نشست از سلسله نشست ها با مدیران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده که امروز در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، پس از استماع صحبت های حضار درباره تعرفه و مالیات مراکز مشاوره خاطرنشان کرد: در خصوص بیمه و مالیات مراکز مشاوره در حال پیگیری هستیم اما صنف روانشناسان و مشاوران است که باید به حوزه ورود جدی داشته باشد و از مواضع خود دفاع کند و متولی اصلی این عرصه باید پیگیری های لازم را انجام دهد که امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

وی در مورد حمایت از مراکز مشاوره نیز گفت: این حمایت ها جوانب مختلفی دارد که در این جهت توافقی با شهرداری و صدا و سیما برای معرفی و شناخته شدن مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده انجام داده ایم، بنابراین شناخته شدن مراکز مشاوره ازدواج و خانواده دغدغه ما هم هست.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال برای اولین بار در 10 ایستگاه متروی تهران میز مشاوره ازدواج و خانواده مستقر کردیم که حدود بیست هزار مراجعه کننده به آنها داشتیم.

حجت الاسلام متقی فر به طرح ظرفیت سنجی و ارزشیابی مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده اشاره کرد و گفت: این طرح به زودی اجرا خواهد شد و به ما این امکان را می دهد که بر اساس رتبه بندی انجام شده، حمایت ها از مراکز مشاوره صورت بگیرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت مشاوره و روان‌شناسی در زندگی سالم، اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ مشاوره در جامعه ما فراگیر نشده است بنابراین باید سیستمی را طرحی کرد تا مشاوره و روانشناسی را در جامعه نهادینه کنیم این مشکل با اجباری کردن و تصویب قانون حل نمی شود بلکه باید کاری کمک کنیم تا فرهنگ مشاوره گرفتن در جامعه ما نهادینه شود.

این مقام مسئول با بیان این که ۱۴۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در تهران و ۵۰۰ مرکز در کل کشور داریم، افزود: خوشبختانه مراکز مشاوره زیر نظر وزارت ورزش و جوانان کمترین شکایت ثبت شده را بین تمامی مراکز مشاوره کشور دارند.

وی با بیان این که نیاز به یک مدل بومی ایرانی اسلامی در حوزه روانشناسی داریم، اظهار داشت: روانشناسی یک علم است که قابلیت بازخوانی با فرهنگ بومی و اسلامی دارد و ما این مدل را نداریم که باید طراحی شود در غیر این صورت مشکلات پابرجا خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان همچنین اظهار داشت: ما به دنبال مراکز مشاوره پیشران در حوزه ازدواج و خانواده هستیم به این معنا که مشاوره ها از درمان به سمتی برود که واقعا مردم قبل از اقدام و وقوع مشکل برای مشاوره گرفتن مراجعه کنند که در این زمینه، آموزش کلیدی ترین موضوع است.

وی با بیان این که وزارت ورزش و جوانان مکلف است آموزش پیش از ازدواج را برای جوانان برگزار کند، نوید داد این موضوع را با مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده آغاز خواهیم کرد و همه مباحث قانونی آن کاملا در اختیار ماست بنابراین راه اندازی مراکز آموزش تخصصی پیش از ازدواج را پیگیری می کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
میگنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا