سند خدمات روان‌شناسی و مشاوره در دوران پساکرونا به ستاد ملی مقابله با کرونا تقدیم خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

 دکتر محمد حاتمی: به‌زودی کمیته امنیت روان و آرام‌بخشی در استان‌ها تشکیل می‌شود و انجمن مطالعات روان‌درمانی با مشارکت قرارگاه کرونا، همایش ملی آسیب‌شناسی و مداخلات روانی اجتماعی دوران کرونا در تاریخ ٦ و۷ مردادماه برگزار می‌نماید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره روز جمعه مورخ 30 اردیبهشت 1401 مراسم روز روان‌شناس و مشاوره با حضور دانشجویان، روان‌شناسان، مشاوران، مسئولان و دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ساری در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره عنوان کرد: این مراسم حضوری در استان‌ها، اولين مراسم در دو سال گذشته است و اولين سفر استانی حقیر در دوره پساکرونا است.

وی ضمن تبریک شاد باش روز روان‌شناس و مشاور و تقدیر از رئیس و اعضای شورای استانی، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بهزیستی، استانداری و تمام کسانی که در برگزاری این مراسم نقش داشتند اظهار داشت: بحران کرونا در دو سال گذشته نرخ اختلالات و آسیب‌های روانی و اجتماعی را افزایش داده است. به همین خاطر قرارگاه کرونا کمیته امنیت روان و آرام‌بخشی را تشکیل داده است که برای دوره پساکرونا برنامه‌ای مقابله‌ای را تهیه نماید .

وی افزود: در این همایش مهم ضمن تجربه‌نگاری و حضور مسئولان، محققان و دانشگاهیان نتیجه همایش تدوین «سند خدمات روان‌شناسی و مشاوره در دوران پساکرونا» است. قطعا در این سند مسأله پژوهش، آموزش و مداخلات مورد توجه قرار می‌گیرد. بیمه‌های پایه برای استفاده شهروندان از خدمات روان‌شناس و مشاوره، آموزش مهارت‌ها، آموزش سواد سلامت روان، تجربه‌نگاری، غربال‌گری ملی، تشخیص مداخلات زودرس، طرح روان‌شناس مدرسه، روان‌شناس خانواده و روان‌شناس دادگاه و کلیه تمهیداتی که باید جهت مقابله با عوارض روانی-اجتماعی بحران کرونا به‌منظور احیاء اجتماعی و امنیت روان و آرام‌بخشی انجام شود در سند قید خواهد شد و به ستاد ملی پیشنهاد می‌شود‌.

دکتر حاتمی گفت: در صورت تصویب این سند ما آن‌چه آرزو داشتیم در ۱۵ سال آینده برای رشته حاصل  شود، امسال شاهد آن خواهیم بود. مسأله فرهنگ‌سازی، شغل‌یابی و جایگاه روان‌شناسی و مشاوره ارتقاء خواهد یافت و ستاد ملی تبدیل به ستاد مقابله با عوارض روانی اجتماعی کرونا خواهد شد.

در ادامه رئیس سازمان عنوان کرد: انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در پیش است. از همه اعضاء می‌خواهم در سرنوشت آینده و رشته خود مشارکت نمایند. قطعا در دوره آینده اتفاقات خوبی برای سازمان می‌افتد؛ اگر شما مشارکت هوشمندانه داشته باشید، تجارب فعلی دستمایه خوبی برای تدوین برنامه و چشم‌انداز آینده سازمان خواهد بود. مطمئنا سرنوشت و آینده سازمان با حضور افراد صادق و کارآمد رقم خواهد خورد. رانت‌خواران، متخلفان و روان‌شناس نماها جایگاهی در این سرنوشت نخواهند داشت.

در پایان دکتر حاتمی از استقبال گرم و پرشور اعضاء صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا