محمد مددی: بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی ضروری است

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل استاندارد همدان بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمد مددی، مدیرکل استاندارد همدان در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: برای اخذ استاندارد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان دو رویکرد برای کالاهای دارای استاندارد و کالای فاقد استاندارد ملی وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام گرفته شرکت‌های مستقر در مراکز دانش‌بنیان و مراکز رشد می‌توانند از اداره استاندارد گواهی محصول یا استاندارد دانش‌نما دریافت کنند.

مددی تصریح کرد: بر این اساس کالاهای دانش‌بنیانی که در کشور طراحی و ساخته می‌شوند و نیاز است برای آنها در کشور و در دنیا استانداردی وجود داشته باشد، سازمان ملی استاندارد، تاییدیه اعتبار بر مبنای دانش )KBCOC(، اعطا می‌کند. این تاییدیه نهاد حاکمیتی، سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب می‌کند و به این ترتیب استاندارد پلی بین تولیدکننده و سرمایه‌گذار ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: به زودی شرایط از حالت بالقوه به بالفعل تغییر می‌کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
بنیاد ملی نخبگان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا