محمدعلی زلفی‌گل اولویت‌های وزارت علوم را اعلام کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر علوم در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اولویت‌های وزارت علوم اظهار کرد: ما ۵ اولویت را در این دوره مسئولیت در نظر گرفته‌ایم که اولین اولویت ما مرجعیت و دیپلماسی علمی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اولویت‌های وزارت علوم اظهار کرد: ما ۵ اولویت را در این دوره مسئولیت در نظر گرفته‌ایم که اولین اولویت ما مرجعیت و دیپلماسی علمی کشور است که تلاش می‌کنیم اساتید و دانشگاه‌های کشور به مرجع علمی تبدیل شوند و تعاملات علمی با دنیا و کشورهای همسایه داشته باشیم.

وی افزود: اولویت دوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش و پژوهش هدفمند، مهارت محور و تأثیرگذار در پیشرفت کشور و اولویت سوم ما نوآوری فرهنگی و ترویج فرهنگ نوآوری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بخشی از فرهنگ ما که از نظام ارباب‌رعیتی و پادشاهی به ما رسیده شایسته نیست، افزود: ما باید فرهنگ‌های ناشایست را پالایش کنیم مثلاً ما کار را مقدس نمی‌دانیم درصورتی‌که کار و تلاش برای پیشبرد اهداف شخصی و اجتماعی مهم است یا اینکه قانون‌گریزی در زمان حاکم جائر توجیه داشت ولی در نظام جمهوری اسلامی هیچ توجیهی ندارد و عدم رعایت قانون گناه است.

وی با بیان اینکه علم و فناوری جدید همراه با خود فرهنگ جدیدی هم می‌آورد، گفت: تلفن همراه، اینترنت و فضای مجازی فرهنگ خاص خود را دارند و ما در مرحله اول تلاش می‌کنیم خودمان علم و فناوری تولید کنیم که فرهنگش برای خودمان باشد و در مرحله دوم تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از فناوری‌های وارداتی را بومی‌سازی کنیم.

زلفی‌گل ادامه داد: اولویت چهارم وزارت علوم تحقیقات و فناوری شاگرد پروری و فناور پروری است تا به‌تدریج نسل ماهر و کارآمدی داشته باشیم بنابراین دانش را باید با عمل و تجربه همراه کنیم.

وی اولویت پنجم خود را تلاش برای خلق ثروت از فرصت‌های جدید دانست و گفت: در گذشته تلاش علمی ما بر محور مزیت‌های نسبی که در کشور وجود داشته مانند نفت، گاز، پتروشیمی، معادن مختلف، موقعیت جغرافیایی و اقلیم چهارفصل بوده است ولی ما باید هنر این را داشته باشیم که مزیت‌های جدیدی برای خلق ثروت ایجاد کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما می‌توانیم از کویر و انرژی خورشیدی بیشتری استفاده را داشته باشیم، افزود: تولید ثروت از دانش برنامه جدی ما است و باید تلاش کنیم اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور ایجاد کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا