دانشگاه تهران و آستان قدس برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی همکاری می‌کنند

انتشارات موفقیت‌شناسی

دانشگاه تهران و سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد کردند و ایجاد شرکت های فناور در حوزه علوم انسانی از جمله این همکاری های مشترک است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران روز چهارشنبه در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، ضمن تشریح سیاست‌های کلان فرهنگی دانشگاه تهران و تحقق شعار دانشگاه مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی، این مهم را مستلزم معنویت، عقلانیت و عملگرایی در همه فعالیت‌ها دانست.

وی افزود: در راستای گسترش فضای معنویت‌گرایی در فضای جامعه و دانشگاه لازم است بیش از پیش، آموزه‌های معارف اهل بیت(ع) در فضاهای علمی مورد بهره‌برداری عملی قرار گیرد.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت بیشتر برای نشر معارف رضوی و توزیع تولیدات متنوع آستان قدس رضوی در سطح جامعه و در بین دانشگاهیان، تاکید کرد: همکاری‌های مشترک بین مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی که هر دو از ذخایر گرانبهای کشور هستند، تعریف شود.

وی، شکل‌گیری همکاری بین آستان قدس رضوی و دانشکده‌های دانشگاه تهران در حوزه علوم انسانی را به عنوان محور دیگر تعاملات مشترک بین این آستان مقدس و دانشگاه نام برد و خاطرنشان کرد: برخی گمان می‌کنند شرکت‌های دانش‌بنیان فقط در حوزه‌های فنی، علوم پایه یا کشاورزی می‌توانند موفق باشند، این در حالیست که ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی از جمله نیازهای امروز کشور و فعالیت‌های ممتازی است که در فضای گفتمانی نظام جمهوری اسلامی ایران باید سامان پیدا کند.

بر اساس اعلام  دانشگاه تهران، عبدالحمید طالبی رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در مراسم انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه تهران ضمن ابراز تمایل برای همکاری‌های مشترک بین این سازمان و دانشگاه تهران، خواستار استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه تهران در کنگره ام‌البنین (ع) شد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت این سازمان در کنگره بین‌المللی گوهرشاد، از بنیاد پژوهش‌های اسلامی، بنیاد فرهنگی رضوی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع)، مرکز قرآن کریم و مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان برخی از مؤسسات و مراکز ۱۲ گانه تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نام برد که بر اساس موضوع فعالیت‌شان خواستار تعریف همکاری مشترک بین آنها و بخش‌های مختلف دانشگاه تهران هستند.

بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه تهران و سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، این آستان مقدس از جمله حامیان و مشارکت‌کنندگان در برگزاری کنگره بین‌المللی گوهرشاد خواهد بود که دبیرخانه دائمی این کنگره در دانشگاه تهران تشکیل شده است.

همچنین بر اساس این تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه تهران و سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، دانشگاه تهران متعهد به در اختیار قرار دادن ظرفیت علمی این دانشگاه برای برگزاری کنگره حضرت ام‌البنین (ع) خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا