دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن راه‌اندازی می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از مدیران نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه تجربه موفق نمایشگاه قرآن در دوره اخیر باید تداوم پیدا کند، گفت: حتماً دبیرخانه دائمی را در همین روزها راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایکنا، مراسم تجلیل از مدیران بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، دهم خردادماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در بخشی از این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در اوایل اسفندماه چشم انداز روشنی از بیماری کرونا در کشور نداشتیم و پیش‌بینی آینده بسیار سخت بود، گفت: برخی بدبینانه نگاه می‌کردند و مرتب هشدار می‌دادند که با سفرهای نوروزی سویه جدی و تشدید وضعیت در فروردین و اردیبهشت‌ماه رخ خواهد داد و کشور به وضعیت بدتری مبتلا خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با این وجود و بر اساس عضویتی که در ستاد ملی کرونا داشتم، با همراهی دوستان در کمیته‌های مختلف پیش‌بینی کردیم که واکسیناسیون سراسری، سفره این بیماری را جمع خواهد کرد. این تصمیم، کار بزرگی بود و حیف است اگر از کسانی که در این راه زحمات زیادی کشیده‌اند، یاد نکنیم.

وی افزود: در آغاز راه دولت، روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را به دلیل بیماری کرونا از دست می‌دادیم اما امروز با تزریق بیش از ۱۵۰ میلیون دُز واکسن، بیماری کنترل شده است. برگزاری نمایشگاه قرآن در این شرایط بسیار معنادار بوده و به تبع در ماه رمضان نشاط معنوی و دینی برای جامعه بسیار لازم بود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه اگر جا برای بروز و ظهور فعالیت‌های دینی کم شود، فضا برای تحلیل‌های ناشیانه باز می‌شود،‌ گفت: در این شرایط هر کسی چهار عدد و رقم را کنار هم می‌گذارد و به سیاه‌نمایی در مورد دین‌گریزی و دور شدن مردم از دین می‌پردازد، چرا که بر اساس آنچه جلوی چشم بوده، موضوع را تحلیل کرده‌ است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن در چنین شرایطی برگزار شد و این نعمت بزرگ حضور مردم و استقبال آن‌ها بیش از حد انتظار ما بود. دوستان با گمانه‌زنی‌های دقیق اعلام می‌کنند یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حضور داشته‌اند، ممکن است عده‌ای نسبت به این موضوع سوال داشته باشند،‌ اما من به مورد عینی دیگری از استقبال از برنامه‌های دینی اشاره می‌کنم. یک نمونه جشنواره کتاب رضوی بوده است. روز گذشته به مناسبت دهه کرامت جشنواره کتاب رضوی در شهر شیراز برگزار ‌شد و یک میلیون و ۲۷ هزار نفر با اسم و رسم و مشخصات ثبت شده در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

وزیر ارشاد در ادامه با تأکید بر اینکه برخی که از این فضا دور هستند ممکن است این را باور نکنند اما ما که در بطن کار بودیم، این حضور را دریافت کرده‌ایم،‌ به سرود سلام فرمانده که این روزها فراگیر شده است اشاره و اظهار کرد: یک گروه سرود از یک شهرستان دور افتاده که تیم تشکیلاتی قوی‌ای هم ندارد، اما چون مردمی بوده و اخلاص بالایی داشته‌اند، توانسته است در جامعه فراگیر شود و به نحوی عمل کند که جریان مریض بیمار روشنفکر غرب‌زده را سرگردان کند.

وی با اشاره به اینکه این سرود انقلابی در هر شهری اجرا می‌شود با استقبال بسیار زیاد شهروندان مواجه می‌شود، بیان کرد: جامعه دینی چیزی جز این نیست. افرادی که تحلیل می‌کنند باورهای دینی مردم ضعیف شده است، کجا هستند اینها را ببیند. زبان ما در بازنمایی این اتفاقات کند بوده و دارای لکنت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه جریان اصیل فرهنگی و هنری یک جریان مطلوب است، گفت: همین جریان اصیل در نمایشگاه قرآن با جریان قرآن همراه شده بود و شاهد برپایی غرفه هنرمندان در این نمایشگاه بودیم؛ به لطف خدای متعال در دوره اخیر همراهی قاطع و اکثریت جامعه هنری را با سیاست‌های جدید دولت انقلابی شاهد هستیم و خدا را بابت این نعمت شاکریم.

وی با تأکید بر اینکه تجربه موفق نمایشگاه قرآن در دوره اخیر باید تداوم پیدا کند، افزود: حتماً دبیرخانه دائمی را در همین روزها راه‌اندازی خواهیم کرد. ما نیز به لحاظ اعتباری با دست باز با این مسئله برخورد می‌کنیم چرا که اعتقاد داریم هزینه در این زمینه اسراف نخواهد بود لذا هر آنچه که حق آن خواهد بود را انجام می‌دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: البته مانند هر کار دیگری ممکن است نمایشگاه قرآن نیز نواقصی داشته باشد، این نواقص طبیعی است و قائل به بی نقص بودن نیستیم. نمایشگاه قرآن در این دوره به حدی نشاط داشت که هر کدام از اعضای هیئت دولت پس از حضور در نمایشگاه قرآن به این نشاط اذعان می‌کردند. حتی شخص رئیس جمهور محترم نیز تأکید کردند که وزارت ارشاد این نمایشگاه را در شهرستان‌ها هم برگزار کند.

وی به برپایی بخش عفاف و حجاب و دستاوردهای ارائه محصولات در این حوزه اشاره و تأکید کرد: بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه اعلام می‌کردند توانسته‌اند از طریق نمایشگاه محصولات عفیفانه یک سال آینده خود را تأمین کنند، وزیر نفت نیز به این موضوع اشاره کرده است. جامعه ما یک جامعه عفیف است لذا باید زمینه‌های این موضوع را فراهم کنیم و نمایشگاه قرآن بهانه خوبی است تا معنویتی که قرآن در روح و جان افراد مستولی می‌کند را گسترش دهیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایکنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا