درباره حمایت از کسب‌وکار افراد دارای معلولیت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

داداشیان، شرکت کننده رویداد عصر امید از آموزش مهارت‌های مختلف و حمایت از کسب و کار افراد دارای معلولیت از صفر تا صد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، لیلا داداشیان بنیانگذار شرکت ارتباطاتی نیکسا، در حاشیه رویداد ملی عصر امید و در توضیح مجموعه فعالیت‌های این شرکت، خاطرنشان کرد: هدف‌مان حمایت از کسب‌و کار افراد دارای معلولیت از صفر تا صد است اکثر این افراد در موسسات مختلف مهارت‌های مختلف از جمله معرق زیورآلات بافتنی را آموزش دیدند و در کارگاه شخصی خود به اشتغال می‌پردازند در این مرحله از این افراد حمایت می‌کنیم.

وی افزود: از بخش سمن‌های دانشگاه علوم و تحقیقات و توسط موسسه رعد که حامی استارت‌آپ‌هایی است که از خودش شکل گرفتند، دعوت شدیم. خیلی خوب است در جمع افرادی هستیم از سراسر کشور که خیلی‌هایشان نخبه و جزو گروه‌های علمی یا گروه‌های فرهنگی در سطح آکادمیک هستند و لذا دیده شدن توانایی‌های افراد دارای معلولیت برای ما خیلی مهم است.

داداشیان با اشاره به اینکه در کشور ما مناسب سازی محیطی برای معلولان در سطح پایینی قرار دارد، اظهار کرد: به همین دلیل حضور این افراد در یک نمایشگاه مثل فضای مصلا مناسب سازی است. زیرا رمپ‌های مناسب دارد، اما خیلی جاها مناسب سازی نیست خیلی جاها نمی‌توانند شرکت کنند، دانشگاه‌ها مناسب سازی نیست یا کلاس‌ها طبقه بالا هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه این بچه‌ها نمی‌توانند همه جا حضور داشته باشند در سطح جامعه کمتر دیده می‌شوند حضورشان در این مکان‌ها توانایی‌شان را به همه نشان می‌دهد. از آنجا که معلولان مهارت‌های خیلی بالایی در حوزه‌های مختلف دارند، باید حمایت شوند.

به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه باهدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.

رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و … عرضه شد و روز چهارشنبه ۱۱ خرداد به کار خود پایان داد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا