ساماندهی سهمیه های کنکور به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها واگذار شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، درباره آخرین وضعیت ساماندهی سهمیه های کنکور گفت: سهمیه های کنکور بسیار متنوع است و ساماندهی تمام سهمیه های کنکور را به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم.

وی ادامه داد: ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه ها با وزیر علوم است و وزیر عنوان کرده که ساماندهی سهمیه های کنکور یک تا دو جلسه دیگر کار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین افزود: ما منتظر هستیم شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ساماندهی کل سهمیه کنکور را ارائه دهد، سپس ارزیابی کرده و وارد مرحله تصویب آن شویم.

وی گفت: حدس می زنم اگر طرح ساماندهی سهمیه ها در ستاد نقشه جامع علمی هم بررسی و نهایی شود، به مصوبه صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نیاز داشته باشد.

قابل ذکر است که لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی که ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است، از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت ارجاع داده شد و در این لایحه سهمیه‌های کنکور از ۱۹ مورد به ۳ مورد کاهش یافت.

سپس دولت این لایحه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد که طبیعتاً دبیرخانه نقش هماهنگ کننده بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی را ایفاء خواهد کرد. در حال حاضر ساماندهی سهمیه های کنکور با ریاست وزیر علوم تحقیقات و فناوری به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها واگذار شده که در حال بررسی و نهایی شدن است.

پس از بررسی و ارزیابی در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ساماندهی سهمیه ها به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارجاع داده شده و سپس در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی ومصوب خواهد شد .

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا