اعلام جزئیات برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اصفهان و هرمزگان

انتشارات موفقیت‌شناسی

دبیر هنرواره اصفهان جزئیات برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان اصفهان و هرمزگان را شرح داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، مرتضی نصوحی، دبیر هنرواره صنایع دستی اصفهان عصر امروز، شنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی بومی استان‌های اصفهان و هرمزگان اظهار داشت: پس از دو سالی که کشور درگیر شرایط کرونا بود، در سال جاری شرایط متفاوت شد و از این روی توسعه و ترویج صنایع دستی را در دستور کار خود قرار دادیم. با مشارکت همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله اداره‌کل میرات فرهنگی استان اصفهان، اتاق بازرگانی و اتحادیه صنایع دستی مجموعه رویدادهایی برای توسعه و ترویج صنایع دستی پیش بینی شد.

وی ادامه داد: این رویدادها دارای ۱۶ برنامه مختلف بوده که از روز پنجشنبه آغاز شده و تا ۲۷ خردادماه ادامه خواهد داشت. در این برنامه‌ها تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و هنرمندان نیز در دستور کار است.

دبیر هنرواره صنایع دستی افزود: کارگاه‌های ما موضوعاتی تجارت، خلاقیت و مالیات در حوزه صنایع دستی برگزار شده که این دوره‌ها نیز با استقبال خوبی مواجه شده است. همچنین کارگاه‌های آموزشی عملیاتی نیز برای جذب مخاطبان مردمی به حوزه صنایع دستی پیش بینی شده است، این کارگاه‌ها در چندین نقطه شهر اصفهان پیش‌بینی شده و جمع گسترده‌ای از هنرمندان در این بخش همکاری دارند.

نصوحی درباره برنامه‌های جانبی هفته صنایع دستی در اصفهان، گفت: مجموعه‌ای از پخش‌های زنده آموزشی در فضای مجازی نیز برنامه‌ریزی شده تا همه مخاطبان بتوانند از این مطالب استفاده کنند. در این برنامه هنرمندان درباره جزئیات آثار صحبت خواهند کرد و به نوعی‌تجربه نوردی خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت طراحی زیوری برای اصفهان خاطرنشان کرد: برای معنا بخشی به زیورآلات در خلال نمایشگاه صنایع دستی از زیورآلاتی همچون اشک زاینده رود و دستبند جلفایی رونمایی خواهد شد. همچنین رونمایی از مجموعه “راسته‌ها” که زندگی نامه و آثار هنری بزرگان صنایع دستی و رسته‌های کاری آن‌ها را شرح می‌دهد، در خلال نمایشگاه صورت می‌گیرد.

دبیر هنرواره صنایع دستی درباره برنامه‌های بلندمدت نمایشگاه صنایع دستی، توضیح داد: سال گذشته در مسابقه‌ای ۴۰ وکتور از خط افق آسمان اصفهان طراحی و به دست ما رسید؛ می‌خواهیم این وکتورها در صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرد و این برنامه نیز در دستور کار قرار دارد. از طرفی طراحی المان‌های شهری با موضوع صنایع دستی نیز جز دیگر برنامه‌های بلندمدت است.

نصوحی با اشاره به نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان اصفهان و هرمزگان، توضیح داد: این نمایشگاه از نظر اصالت بسیار غنی بوده و با همکاری هنرمندان و فعالان صنایع دستی در بندرعباس و اصفهان برپا شده است. باید با ارتباطات شبکه‌ای به توسعه صنایع دستی کمک کرد و از این روی نیاز است هنرمندان با هم همنشین شوند تا بلکه هنرهای ترکیبی جدید ایجاد شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا