عملکرد دو ماهه سامانه نان بررسی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در جلسه بررسی عملکرد سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) که با حضور وزیر علوم برگزار شد، فرآیند دریافت ثبت‌نام نمایندگان حقوقی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، درج نیازهای دستگاه‌های اجرایی در سامانه و اتصال و سرویس‌گیری از سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه و همچنین اتصال گرنت فناوری به سامانه نان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، این جلسه با حضور دکتر محمدجواد دهقانی؛ رییس ISC، دکتر منصور حقیقت؛ معاون پژوهش و فناوری ISC، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، دکتر علی خیرالدین؛ معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم برگزار شد.

در این جلسه، عملکرد سامانه نان و همچنین فرآیند دریافت ثبت‌نام نمایندگان حقوقی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به‌عنوان کارگزاران علمی و نیز درج نیازهای دستگاه‌های اجرایی در سامانه و اتصال و سرویس‌گیری از سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه، پیشرفت و ارتقای سامانه نان در خصوص مصوبات جلسات گذشته و نیز پیگیری‌های مختلف از جمله مساله اتصال گرنت فناوری به سامانه نان و فرآیندهای تحلیلی استخراج شده تاکنون و همچنین نیازمندی‌های عملیاتی شدن این زیرسیستم مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا، با توجه به رونمایی از نسخه آزمایشی نظام ایده‌ها و نیازها و ارتباط مستقیم دبیرخانه “نان” با کاربران، نقاط قوت و ضعف سامانه بررسی شد و برای پیشرفت بهتر عملکرد نظام ایده‌ها و نیازها برنامه‌ریزی صورت پذیرفت.

یکی از اهداف مطرح شده در این جلسه این بود که طراحی فرآیند برنامه‌ریزی به گونه‌ای طراحی شود تا سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور درج نیازها و ایده‌های خود لازم نباشد رویه‌هایی تکراری را برای چندین مرکز مستقل از هم انجام دهند. سیاست‌گذاری لازم به منظور یکپارچه شدن سامانه‌های موجود در وزارتین صورت پذیرفت. صفحه رسمی “نان” در اینستاگرام به آدرس nan.isc.ac معرفی و در وب‌سایت وزارتخانه اطلاع رسانی خواهد شد. به منظور فراهم کردن بستری برای آموزش‌های مهارت محور، مزایا و نقاط ضعف سیستم موجود در کشور مورد بررسی قرار گرفت و برنامه ریزی لازم انجام شد.

بنابر اعلام روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین‌المللی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)؛ در پایان جلسه وزیر علوم ضمن اهمیت ایجاد مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) در رصد و پایش علم و فناوری در جهان اسلام، از دکتر محمدمهدی زاهدی (وزیر وقت علوم) بخاطر تلاش‌ها و نقش مؤثر و ارزنده ایشان در تاسیس و ایجاد ISC تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.

همچنین مقرر شد به منظور برقراری ارتباط نظام ایده‌ها و نیازها به وزارت نفت جلسه معرفی و هماهنگی با معاون پژوهشی وزیر نفت برگزار شود تا بتوان نیازمندی‌ها و ایده‌های این وزارتخانه را نیز در سامانه “نان” به صورتی کارا پوشش داد.

به گزارش ایسنا، سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) دهم اردیبهشت ماه سال جاری به صورت رسمی راه‌اندازی شد و یکی از اهداف اصلی این طرح «علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی، برانگیختن احساس مشارکت تمام آحاد کشور و ایجاد طوفان فکری ملی در ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته است».

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا