الزام فعالان مجازی چین به دریافت مجوز

انتشارات موفقیت‌شناسی

قانونی که چین به تازگی تصویب کرده فعالان مجازی این کشور را به داشتن شرایط لازم برای صحبت در مورد موضوعات خاصی مانند قانون و پزشکی ملزم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فعال‌های مجازی در کشور چین، اکنون باید دارای شرایط لازم برای صحبت در مورد موضوعات خاصی مانند قانون و موضوعات پزشکی را داشته باشند باشند.

بر اساس گزارش سی اِن بی سی، اداره دولتی رادیو و تلویزیون و وزارت فرهنگ و گردشگری چین در بیانیه مشترکی اعلام کردند، پخش کننده‌های محتوای زنده در شبکه‌های اجتماعی برای انتشار و صحبت در مورد مطالبی که به سطح حرفه‌ای و دانش بالایی نیاز دارد باید واجد شرایط شوند و مجوز‌های لازم را کسب کنند.

اینفلوئنسر‌ها باید صلاحیت خود را در پلتفرم پخش زنده‌ای که از آن استفاده می‌کنند نشان دهند و سپس این صلاحیت‌ها باید توسط پلتفرم‌ها بررسی شوند.

قوانین جدید به تلاش‌های پکن در زمینه پاکسازی فضای مجازی ار انتشار اطلاعات نادرست در برنامه‌های پرمخاطب شرکت‌ها مثل Tencent، Alibaba  و ByteDance کمک می‌کند. اینفلوئنسر‌ها اغلب از چنین پلتفرم‌هایی برای فروش محصولات استفاده می‌کنند و می‌توانند میلیارد‌ها دلار فروش را در عرض چند ساعت به دست آورند.

طی ۱۶ ماه گذشته، چین مقررات جدیدی را در زمینه‌های مختلف بخش فناوری وضع کرده است تا بتواند شرکت‌های فناوری خود که زمانی بدون هیچ محدودیتی فعالیت می‌کردند، مدیریت کند. برای مثال ماه گذشته بود که رگولاتور‌های چینی، تماشای محتوای پخش زنده پس از ساعت ۱۰ شب را برای کودکان زیر ۱۶ سال ممنوع کردند.

اینفلوئنسر‌ها همچنین مجاز به استفاده از فناوری جعلی عمیق یا همان دیپ فیک برای تقلید شخصیت‌های سیاسی نیستند. این فناوری از هوش مصنوعی برای تحریف صحبت‌های یک فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. فعالان مجازی در پخش زنده‌های خود مجاز به نمایش هدر دادن بیش از حد مواد غذایی، کالا‌های لوکس، یا سبک زندگی غیرعادی نیستند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا