مهدی سید هاشمی: پلیس باید به یک مرکز نوآوری متصل شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ناجی با درخواست از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های خود را به پلیس گفت: ما سه هدف داریم، اول ارائه طرح‌ها بخش دوم ارائه ایده‌های نوآورانه و مورد سوم ارتباط با کسب و کارهاست.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مهدی سید هاشمی در مراسم بهره برداری از کاربرد هوش مصنوعی در کشف جرم گفت: مجموعه ناجی به عنوان شرکت مأموریتی فراجا فعالیت می‌کند و مجری هوشمندسازی فراجاست. ما یک شرکت مادرتخصصی هستیم که مواردی در زمینه داده، امنیت و … در شرکت ما انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ناجی با اشاره به طرح‌ها و خدمات این شرکت در زمینه همکاری با فراجا گفت: یکی از طرح‌هایی که در شرکت ما انجام شده طراحی اپلیکیشن “پلیس من” است.


وی افزود: شرکت فناوران توسعه امن ناجی نیز با پلیس فتا در زمینه امنیت فعالیت می‌کند. تقریبا دو دهه است که شرکت ما در حوزه انتظامی فعالیت می‌کند و در حال حاضر ما قابلیت صادرکردن این دانش را در خود می‌بینیم. اپلیکیشن “پلیس من” نیز اخیرا توسط شرکت ما برای ارائه خدمات مطلوب به مردم طراحی شده است.


سیدهاشمی ادامه داد: کارگروه‌های زیادی تشکیل شده و دغدغه‌های سازمان مطرح می‌شود و در قالب طرح‌های هوشمندسازی به ما ارائه می‌شود. نکته بعدی تبادل اطلاعات بین سازمان‌ها و مجموعه‌هاست. سیستمی برای تبادل اطلاعات نیز طراحی شده و تبادل الکترونیک اطلاعات انجام می‌شود.


وی اظهار کرد: از شرکت‌های دیگر نیز درخواست داریم که ایده‌ها و طرح‌های خود را به ما ارائه دهند. ما سه هدف داریم، اول ارائه طرح‌ها بخش دوم ارائه ایده‌های نوآورانه و مورد سوم ارتباط با کسب و کارهاست.

در ادامه پرویز کرمی، رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در نشست بررسی استفاده از هوش مصنوعی در کشف جرائم نیز  گفت: عمر نوآوری کوتاه‌شدنی نیست و این سبب پیشرفت انسان‌ها می‌شود. همیشه هوش انسانی برتر از هوش مصنوعی است. مجرمین تلاش می‌کنند که یک گام از مردم جلو باشند.

وی با تأکید بر اینکه پلیس پاسخگوی ترک فعل ماست و ما باید کمک کنیم که پلیس بتواند بهتر به مردم خدمت کند، به کمک فناوری‌های جدید برای حفظ امنیت اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر ۱۶۰۰ شرکت خلاق و ۲۰۰ مرکز نوآوری داریم. این شرکت‌ها توانسته‌اند به راحتی امکانات فوق العاده‌ای برای کمک به امنیت ایجاد کنند.

رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان تاثیرات انکارناشدنی فناوری‌های دانش بنیان در عملکرد بهتر پلیس و تضمین امنیت، گفت: پلیس باید به یک مرکز نوآوری متصل شود که نیازهای فناوری نیروی انتظامی را تامین کند.


کرمی در ادامه اظهار کرد: معاونت علمی سازمانی همگرا و در خدمت پلیس است. اگر شرکت‌های دانش بنیان و خلاق می‌تواند به عنوان سازمانی مقتدر فعالیت کند مرهون امنیتی است که پلیس ایجاد کرده است. همه زمانی می‌توانند شکوفا شوند که در جامعه‌ای امن باشند. همه باید کمک کنیم تا پلیس هوشمند بتواند به اعلی‌ترین سطح خود برسد.


رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به لزوم اتصال پلیس به یک مرکز نوآوری گفت: پلیس باید بتواند به مرکزی نوآوری متصل شود و این محقق نخواهد شد مگر با استفاده از شرکت‌های دانش بنیانی که در دل بخش خصوصی هستند. امروزه حتی سازمان‌های امنیتی نیز اهداف خود را به وسیله شرکت‌ها و اکوسیستم دانش‌بنیان برطرف می‌کنند. این موضوعی است که از دهه ۷۰ توسط مقام معظم رهبری پیگیری شد و این شرایط فعلی به سبب نکته سنجی رهبر معظم انقلاب بوده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا