شهرداری پاریس به دلیل انتصاب بیش از حد مدیران زن جریمه شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، “ان ایدالگو”، شهردار پاریس در نشست شورای شهر پاریس با اعلام این موضوع، این تصمیم علیه شهرداری را پوچ، ناعادلانه و غیرمسئولانه خواند.

ایدالگو گفت: همه ما باید موضوع انتصاب زنان را با جدیت و قاطعیت به پیش ببریم زیرا شکاف جنسیتی در پست‌های مدیریتی در تمام فرانسه همچنان زیاد است.

بر اساس قانونی موسوم به «سوواده» در فرانسه که در سال ۲۰۱۳ تصویب شد، ترکیب جنسیتی مدیران عالی‌رتبه در سازمان‌های دولتی نباید از نسبت ۴۰ به ۶۰ برای زنان و مردان فراتر رود. شهرداری پاریس به این دلیل جریمه شده است که در سال ۲۰۱۸ ترکیب مدیران عالی‌رتبه زن به مرد در این سازمان، ۱۱ به ۵ بود و به این ترتیب نسبت زنان در این پست‌ها از ۶۰ درصد فراتر رفته و به ۶۹ درصد رسیده بود.

قانون نسبت جنسیتی مدیران در سال ۲۰۱۹ لغو شد اما جریمه شهرداری چون مربوط به سال ۲۰۱۸ بوده که قانون هنوز وجود داشته، باید پرداخت شود.

به گزارش یورونیوز، “املی دومون‌شالن”، وزیر خدمات دولتی فرانسه نیز با یادآوری لغو ماده مورد نظر قانون سوواده در سال ۲۰۱۹ حمایت خود از ان ایدالگو را در توییتر اعلام کرد و نوشت که پول جریمه پرداخت شده صرف فعالیت‌های ملموس برای افزایش نقش زنان در پست‌های دولتی خواهد شد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا