کسب مدال طلای جشنواره اختراعات اینوورس آمریکا توسط جوانان ایرانی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دانشجویان انجمن علمی مدیریت جهانگردی و اساتید دانشگاه تهران در «جشنواره بین‌المللی ابداعات و اختراعات اینوورس آمریکا ۲۰۲۲» موفق به کسب مدال طلا در زیرگروه هوشمندسازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، تیمی متشکل از اساتید و دانشجویان مدیریت جهانگردی دانشگاه تهران در مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات آمریکا “Innoverse Expo ۲۰۲۲”، موفق به کسب مدال طلای این دوره از مسابقات شد.

اختراعات از نظر نوآوری، ماهیت طرح، مقرون به صرفه بودن، تأثیر اجتماعی و اقتصادی و فرصت‌های بازار، مورد ارزیابی و نمره دهی هیات داوران جشنواره اختراعات آمریکا قرار گرفت که تیم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این جشنواره جهانی شد.

در تیم ایران، امیرحسین پاینده، سامان کیوان‌نیا، علی شیرمحمدی، علی احمدی، زهره صرافی‌زاده فروتن و دکتر امین فرجی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رییس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران حضور داشتند.

در این دوره از رقابت ها، مخترعان از بیش از ۲۵ کشور دنیا همچون کشورهای آلمان، آمریکا، ژاپن، چین، کره جنوبی، فرانسه، سنگاپور، کانادا، اندونزی، ایران با ارسال ۱۰۵۰ اختراع، ابتکار و نوآوری، طبق ارزیابی هیات داوران این جشنواره حضور داشتند.

 تیم ایرانی از نظر نوآوری، ماهیت طرح، کم‌هزینه و مقرون‌ به‌ صرفه بودن، تأثیر اجتماعی و اقتصادی، فرصت‌های بازار، با طرحی در گردشگری-هوشمند و گردشگری-مجازی در این جشنواره بین‌المللی برتر شناخته شد و مدال طلا در زیر گروه هوشمندسازی به آن تعلق گرفت.

تیم ایران پیش از این در جشنواره های ترکیه، ارشمیدس روسیه، لهستان و هند هم شرکت کرده و موفق به کسب مدال شده است.

به گفته علی شیرمحمدی دانشجوی کارشناسی ارشد گردشگری دانشگاه تهران و از اعضای تیم ایران، رقابت در رویداد و جشنواره آمریکا با توجه به حضور ۱۰۵۰ شرکت کننده از ۲۵ کشور دنیا سخت تر بوده است؛ برهمین اساس آنها برای شرکت در این رویداد ویژگی‌های جدیدی از جمله حس بویایی را به تورهای مجازی و Magic Carpet  یا قالیچه سلیمان را در این رویداد را اضافه کردند.

وی در ادامه گفت: در این پژوهش عملیاتی با ارائه یک مدل مفهومی جدید در رویکرد گردشگری مجازی با عنوان «گردشگری مجازی پویا»، به معرفی و به کارگیری فناوری‌های نوین همچون پهپادها پرداخته شد تا بتواند راهی کاملاً زنده برای بازدید از آن دسته از مکان‌های گردشگری ارایه دهد که گاهی دسترسی به آن‌ها می‌تواند بسیار سخت و هزینه‌بر باشد. در یک نمونه اجرایی در قلعه ابراهیم خان از توابع شهرستان نجف‌آباد اصفهان، از یک پهپاد مدل MAVIC PRO برای پرواز در مکان هدف به‌کار گرفته و ویدیوی آن به‌صورت آنلاین برای ایستگاه‌های محلی ارسال شد.

این پژوهشگر افزود: سپس با کمک لینک پخش مستقیم در اینترنت، در نمایی بسیار واقعی، تصاویر زنده به کمک دوربین‌های واقعیت مجازی در دسترس گردشگران مجازی قرار گرفت که صدها کیلومتر با مکان هدف فاصله داشتند. در این روش، پرنده با استقرار در یکی از پنج ایستگاه محلی در اطراف قلعه، به‌صورت هوشمند و بدون دخالت انسان بین ایستگاه‌ها پرواز کرد و گردشگرانی که در فاصله‌ای بسیار دور از قلعه قرار داشتند،  می‌توانستند روی مسیر حرکت بین ایستگاه‌ها، سرعت جابه‌جایی و «چشم مجازی» کنترل داشته باشد.

مسابقات جهانی  Innoverse Expo ۲۰۲۲، از ۲۲ تا ۲۴ ژوییه ۲۰۲۲ (مطابق با ۳۱ تیر تا دوم مرداد ۱۴۰۱) با حمایت فدراسیون بین‌المللی مخترعین (IFIA)، گوگل (Google)، سازمان جهانی مالکیت فکری A)، Interactive college of technology, AtlantaSanabil Investment Company، NIKCC creativity center، انجمن‌ها و مراکز نوآوری و اختراعات کره جنوبی، سنگاپور، اندونزی، چین، لهستان به صورت مجازی و حضوری در آمریکا برگزار شد.

شیرمحمدی گفت: این رویداد که در سایت پتنت the patent نمایه شده، معتبرترین اختراعات و ابداعات را معرفی می کند. این ایده در سازمان جهانی مالکیت معنوی ایده ثبت شده است. 

شیرمحمدی افزود:‌ این رویدادها بجز دریافت مدال معمولا جوایزی ندارند و بحث ارتباطاتی که برای  اجرایی شدن طرح با حضور در این رویدادها حاصل می شود، با اهمیت است. البته تیم ما بدنبال اجرایی کردن طرح در کشور است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا