برترین نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی جهان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، سالانه بیش از ۱۰۰ کنفرانس و نمایشگاه در زمینه علم، پژوهش، تحقیق و توسعه در سراسر جهان برگزار می‌گردد. این نمایشگاه‌ها محلی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کشورهای جهان هستند. این نمایشگاه‌ها همچنین فرصت مناسبی برای شرکت‌های مختلف هستند تا با ارائه محصولات خود بتوانند آنها را به کشورهای مختلف صادر کنند.

در ادامه برخی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی جهان را معرفی می‌کنیم.

نمایشگاه بین‌المللی مواد شیمیایی و حفاظت از محصولات کشاورزی

نمایشگاه بین‌المللی مواد شیمیایی و حفاظت از محصولات کشاورزی (China International Agrochemical & Crop Protection Exhibition) به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم جهان با فعال‌ترین معاملات تجاری برای ارائه انواع پژوهش، تحقیق و محصول در حوزه سموم دفع آفات، کودها، بذرها، داروهای غیر کشاورزی، تجهیزات تولید و بسته‌بندی، تجهیزات محافظت از گیاهان، لجستیک، مشاوره، آزمایشگاه‌ها و خدمات پشتیبانی است که در شهر شانگهای برگزار می‌شود.

نمایشگاه فارماگورا پلاس

نمایشگاه فارماگورا پلاس (PharmagoraPlus) یک رویداد بین‌المللی است که با تمرکز بر توسعه کلی صنایع دارویی در سراسر جهان، برگزار می‌شود. این رویداد باهدف افزایش مجموع تولید داخلی همراه با مشارکت فعال همه ذی‌نفعان برگزار می‌شود. این رویداد با تبلیغ همه محصولات دارویی که باید توسط صنایع ساخته و تولید شوند، از آن‌ها حمایت می‌کند. این رویداد شامل تمام فرآیندهای دارویی از مواد اولیه تا تولید آن است. این رویداد که در شهر پاریس برگزار می‌شود، پژوهش‌ها و محصولات پزشکی و دارویی، ابزار علمی، تحقیق و توسعه و داروهای گیاهی را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه بین‌المللی کود چین

نمایشگاه بین‌المللی کود چین (FSHOW) در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و به بزرگ‌ترین نمایشگاه و همایش پیشرو در صنعت کود تبدیل شده است. این نمایشگاه که سالانه در شانگهای برگزار می‌گردد، بسترهای شگفت‌انگیزی را برای شرکت‌های تولیدکننده کود برای ارائه پژوهش، نمایش تصویر سازمانی، کاوش در بازار و یافتن شرکا فراهم می‌کند. درعین‌حال همچنین یک پلت فرم خرید مطمئن برای خریداران است. نمایشگاه بین‌المللی کود چین با ۵۰۰ شرکت‌کننده و ۴۵ هزار بازدیدکننده فرصت بزرگی را برای همه فراهم کرده است. در طول نمایشگاه چندین کنفرانس حرفه‌ای و پیشرفته برگزار می‌شود.

نمایشگاه مِد لَب خاورمیانه

نمایشگاه مِد لب خاورمیانه (Medlab Middle East) یک نمایشگاه و کنفرانس آزمایشگاهی شاخص است. این نمایشگاه که در دوبی برگزار می‌شود یک رویداد فراگیر برای انواع تخصص در طیف مدیریت آزمایشگاهی و تشخیص است. محصولات از گیاهان دارویی گرفته تا ملزومات پزشکی و دارویی در صنایع تحقیق و توسعه پزشکی و ابزارهای علمی به نمایش درمی‌آیند. این کنفرانس آموزش، بهترین روش‌ها برای یادگیری و ملاقات و برقراری ارتباط با آزمایشگاه‌های برجسته از سراسر جهان را فراهم می‌کند.

نمایشگاه بین‌المللی اپتیک چین

نمایشگاه بین‌المللی اپتیک چین (China International Optics Fair) یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری‌های بصری و نوری در آسیا است که برندها و محصولات بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. طیف وسیعی از پژوهش‌ها و محصولات شامل قاب‌های عینک، عینک آفتابی و طبی، لنزها، عینک‌های سه‌بعدی، لنزهای دیجیتال، تجهیزات آزمایش بصری، ماشین‌آلات و مواد برای ساخت قاب‌ها و لنزهای عینک، لوازم جانبی عینک، قطعات و اجزای آن، مواد اولیه قاب و لنزها، قالب‌ها، محصولات مراقبت از چشم، ابزارهای بینایی‌سنجی و چشم‌پزشکی، وسایل و تجهیزات کارگاه فناوری نوری و سایر انجمن‌های صنعت بصری در این نمایشگاه عرضه می‌شود و کشورهای بسیاری در این رویداد شرکت می‌کنند.

نمایشگاه عرب لَب

نمایشگاه عرب لَب (ARABLAB) یک رویداد امیدبخش است که در آن از ترکیب علم و نوآوری، راهی برای وقوع یک معجزه فناوری ارائه می‌شود. این نمایشگاه که در شهر دوبی برگزار می‌شود محصولات پزشکی و دارویی، ابزارهای علمی، تحقیق و توسعه، داروهای گیاهی و صنایع طبیعی و ارگانیک را به نمایش می‌گذارد. دنیای علم در این نمایشگاه زنده می‌شود و بیش از ۱۰ هزار بازدیدکننده از کشورهای جهان علاقه زیادی به این رویداد نشان می‌دهند.

نمایشگاه جهانی لیزر فوتونیک هند

نمایشگاه جهانی لیزر فوتونیک هند (LASER World of PHOTONICS INDIA) تنها نمایشگاه تجاری این کشور برای صنعت لیزر و فوتونیک است. سمینارهای مربوط به فناوری لیزر و غرفه‌های بین‌المللی از مهم‌ترین جذابیت‌های این نمایشگاه است که در بنگلور هند برگزار می‌شود. محصولاتی مانند اجزای فوتونیک، لیزرها و الکترونیک نوری، لیزرهای دیودی و گازی در این رویداد نمایش داده می‌شوند. نمایندگان جهانی از صنایع مخابراتی، پزشکی و اتومبیل در لیست شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه قرار دارند.

نمایشگاه ماهواره

نمایشگاه و کنفرانس ماهواره (SATELLITE Conference & Exhibition) تمام اکوسیستم ارتباطی ماهواره‌ای را برای رویداد برتر جهانی در زمینه فناوری ماهواره گرد هم آورده است. این نمایشگاه در شهر واشنگتن آمریکا برگزار می‌شود. هدف آن ارائه جدیدترین پژوهش‌ها، همگام‌سازی با این صنعت همیشه در حال تغییر و رشد متناسب با بازارهای جدید، برنامه‌ها و فناوری‌ها است.

کنوانسیون جغرافیایی

کنوانسیون جغرافیایی (GeoConvention) یک رویداد علمی و پژوهشی است و فرصتی برای یادگیری و اشتراک دانش با طیف گسترده‌ای از متخصصان علوم زمین را فراهم می‌کند. این رویداد که در کانادا برگزار می‌شود، موضوعاتی ازجمله نفت، فلزات اساسی و فلزات گران‌بها، ژئوفیزیک، آب‌های زیرزمینی، نقشه‌برداری از بستر دریا، آسیب‌های جغرافیایی، جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و غیره ارائه می‌شود.

نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات آزمایشگاهی چین

نمایشگاه لوازم آزمایشگاهی چین (China Lab) یک نمایشگاه منحصربه‌فرد است که به زنجیره تأمین کامل محصولات آزمایشگاهی، سیستم مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی، برنامه‌ریزی آزمایشگاهی، طراحی و ساخت، سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری، مدیریت و به‌روزرسانی اختصاص یافته است. این نمایشگاه که در شهر گوانگژو برگزار می‌شود، پیشروترین نمایشگاه و کنفرانس برای بازدیدکنندگان تجاری خود در این صنعت به شمار می‌رود.

نمایشگاه نوآوری مِد تِک

نمایشگاه نوآوری مِد تِک (Med-Tech Innovation Expo) برجسته‌ترین رویداد کشورهای انگلستان و ایرلند در زمینه فناوری طراحی و تولید تجهیزات پزشکی است. در این نمایشگاه ضمن برقراری ارتباط با بیش از ۴ هزار طراح، مهندس، مبتکر و تولیدکننده از سراسر بخش پزشکی و بهداشت و درمان، می‌توانید آخرین ماشین‌آلات، فناوری، محصولات و خدمات را تجربه کنید. این نمایشگاه همچنین ۳ مرحله کنفرانس دارد که طی آن می‌توان درباره پلاستیک‌های پزشکی، فناوری بهداشت دیجیتال، فناوری‌های تولید داروسازی، شرکت‌های نوپا و موارد دیگر، از صحبت‌ها و ایده‌های رهبران متفکر جهانی بهره‌مند شد.

نمایشگاه آزمایشگاه آسیا

آزمایشگاه آسیا (LabAsia) برجسته‌ترین نمایشگاه آزمایشگاهی جنوب شرقی آسیا است که به‌عنوان بستری تجاری برای تأمین‌کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات سراسر منطقه آسه‌آن (کشورهای جنوب شرق آسیا) عمل می‌کند. LabAsia آخرین نوآوری‌ها در صنعت آزمایشگاه را شامل می‌شود؛ از تجهیزات آزمایشگاهی گرفته تا بالاترین ابزارهای تحلیلی. LabAsia که همراه با کنفرانس‌های علمی و پژوهشی شناخته شده بین‌المللی برگزار می‌شود، درهای آن به روی دانشمندان و اپراتورهای آزمایشگاهی صنایع مختلف (مواد پیشرفته، بیوتکنولوژی، کنترل کیفیت مواد غذایی) از سراسر منطقه آسه‌آن باز است.

نمایشگاه‌های ایران

در کشور ایران نیز سالانه نمایشگاه‌ها، سمینارها، همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری برگزار می‌گردد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته، نمایشگاه بین‌المللی صنايع كشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنايع وابسته، نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری، نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی(تلکام)، نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو، نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری) و تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران اشاره کرد.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا