یاسراحمدوند: ناشران می‌توانند در ملک مسکونی فعالیت کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گفته معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناشران تا زمانی که شکایتی از فعالیت آن‌ها وجود نداشته‌باشد می‌توانند در ملک مسکونی فعالیت کنند، و برای بهره‌مندی کتاب‌فروشان از این امکان هم در حال رایزنی و پیگیری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، یاسر احمدوند درباره شرایط ادامه کار ناشران در ملک مسکونی بعد از مشکلاتی که برای ناشری که در ملک مسکونی فعالیت می‌کرد و در ارتباط با محل فعالیتش مواجه شد، توضیح داد: اتفاقی که افتاد فقط یک مورد برای یکی از ناشران بود، به این دلیل که در این مورد معارض وجود داشت. یعنی شکایت‌هایی طبق اعلام شهردار منطقه نسبت به فعالیت آن نشر در آن واحد اتفاق افتاد و شهرداری مجبور به اقدام شد. در حال پیگیری موضوع هستیم، با بخش‌های مختلف شهرداری در ارتباط هستیم تا بتوانیم  مشکل این ناشر خوب را حل کنیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه مواجه با مشکلات برای ناشرانی که در اماکن مسکونی فعالیت می‌کنند، مساله فراگیری نیست؛ افزود: لازم نیست باقی ناشران نگران باشند؛ زیرا فعالیتی که می‌کنند مجاز است و شهرداری رویکرد خوبی با این مساله دارد. مگر در مواردی که معارض یا مزاحمتی وجود داشته‌باشد یا اهل محل و همسایه‌ها شکایتی داشته‌باشند.

اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی بند ج ماده ۹۹ برنامه ششم توسعه آماده شد

به گفته احمدوند در مواجهه با تعارض، ابتدا شهرداری به ناشر تذکر می‌دهد و اگر مساله قابل حل نباشد، مسئولان به شکل قانونی ورود می‌کنند. باید توجه داشت باقی ناشران در این حوزه در ملک مسکونی فعالیت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد و البته شکایتی هم در این حوزه واصل نشده‌است.

امیدواریم که همه ناشران و کتاب‌فروشان در سطح کشور به شرط اینکه تعارضی با دیگران نداشته‌باشند بتوانند از امکان فعالیت در اماکن مسکونی بهره‌مند شوند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات این وزارت‌خانه برای تسهیل فعالیت ناشران و کتاب‌فروشان بیان کرد: برای اینکه این فعالیت به شکل قانونی و گسترده در کشور ادامه پیدا کند، در اصلاحیه‌ای که وزارتخانه برای ارائه به هیات دولت آماده کرده‌است، این مساله پیگیری می‌شود. این اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی بند ج ماده ۹۹ برنامه ششم توسعه است، امیدواریم که همه ناشران و کتاب‌فروشان در سطح کشور به شرط اینکه تعارضی با دیگران نداشته‌باشند بتوانند از امکان فعالیت در اماکن مسکونی بهره‌مند شوند.

او درباره امکان بهره‌مندی کتاب‌فروشان از امکان فعالیت در اماکن مسکونی گفت: در اصلاحیه مصوبه امکان فعالیت برای کتاب‌فروشان هم دیده شده‌است. امیدواریم این اصلاحیه به تصویب هیات دولت برسد و بتوانیم آن را اجرایی کنیم تا کتاب‌فروشان بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

سامانه فروش کتاب حمایتی است و نه رقابتی

همچنین احمدوند با تاکید بر اینکه سامانه فروش کتاب که به تازگی راه‌اندازی شده‌است، توضیح داد: سامانه فروش کتاب رقیب هیچ بخش خصوصی نیست. کسانی که در این حوزه فعالیت  می‌کنند، مستحضر باشند این کار رقابتی نیست بلکه حمایتی است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دامنه فعالیت سامانه فروش کتاب بیان کرد: این سامانه فعالیت ناشران، کتاب‌فروشان و افرادی را که در فضای مجازی برای فروش کتاب فعالیت می‌کنند، پوشش خواهدداد. حتما نگاه ما این است که همه همراهان کتاب از این طرح ملی بهرهمند شوند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا