ما وارد زیست بوم جدیدی شدیم

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی،  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پانزدهمین گفت‌وگوی تخصصی و در نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان‌ها که در ساختمان شهید رجایی و از طریق ویدئو کنفرانس و همچنین در بستر شاد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعلیم و تربیت بچه های زیر 6 سال به آموزش و پرورش محول شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این سازمان ما نقش نظارتی داریم و باید برای تحقق اهداف و مأموریت‌هایمان عمیق‌تر به موضوع بنگریم.

وی ادامه داد: برای افزایش کیفیت در مدارس غیردولتی باید هنرمندانه و خلاقانه به ایفای نقش خود بپردازیم.

حاجی میرزایی اضافه کرد: مجموعه های مدیریتی کمتر آموخته اند که چگونه بدون دخالت کردن، یک حوزه را تحت کنترل خود در آورند.

وی اضافه کرد: اگر مدیری بتواند بدون دخالت کردن، مجموعه ای را اداره کند و نظارت دقیقی بر آن داشته باشد  این نوع مدیریت سطح پیشرفته آن است و مدیران در این سطح، دارای ظرفیت بالایی هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در خصوص مجموعه غیردولتی باید نقش تنظیم‌گری داشته باشیم، و اگر حقوق دانش‌آموز، معلم و یا سایر ذی نفعان به خوبی رعایت نمی شود، نشان می‌دهد که نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا نکرده‌ایم.

حاجی‌میرزایی گفت: در مدارس غیردولتی شرایط باید به گونه ای باشد که هم مردم و هم معلمین و هم مؤسسین رضایت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان مدارس غیردولتی در امر مشارکت پیشرو است، ادامه داد: مشارکت مفهوم عمیقی دارد و نباید مفهومش را به سطح کمک‌های مالی تنزل داد بلکه مشارکت باید به گونه ای باشد که در همه ابعاد توسعه یابد.

وی بر تقویت مشارکت و نجات مشارکت از معانی سطحی تأکید و عنوان کرد: شفافیت یکی از استراتژی‌های حقوق مردم است و باید تلاش کنیم تا این موضوع در مدارس غیردولتی محقق شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: ما وارد زیست بوم جدیدی شدیم و باید ببینیم نسبت مدارس غیردولتی چگونه است؛ آیا مقهور این شرایط شده یا توانسته از این ظرفیت جدید به خوبی استفاده کند.

وی با بیان اینکه رویکرد نظارتی را باید نرم افزاری کرد، گفت: الزامی به حضور فیزیکی افراد نیست و باید دنبال نو آوری و خلاقیت باشید.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه مدارس غیردولتی اگر رویکرد توسعه‌ای،  منضبط و دقیق‌تر باشد قطعا مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.

وی از پیگیری اصلاح قانون مدارس غیر دولتی خبر داد و اظهار کرد: باید همه اراده خود را در قالب چارچوب های قانونی اعمال کنیم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا