ثبت‌نام جشنواره بین‌المللی فارابی از ۲۷ شهریور آغاز خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ثبت نام چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، ویژه علوم انسانی و اسلامی در بخش‌های داخلی، بین‌المللی و بخش ویژه از ۲۷ شهریورماه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه علوم انسانی و اسلامی، به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های علمی کشور در عرصه علوم انسانی و اسلامی، همه ساله توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت بنیاد ملی نخبگان و به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادهای برتر داخلی و خارجی، زمینه‌سازی برای ارتقا، توسعه و تعمیق علوم انسانی بومی، انگیزش استعدادهای جوان که آینده علمی کشور ما رقم خواهند زد و ایجاد شهامت علمی لازم در آنان برای فعالیت‌های علمی نوآورانه، ورود فعالانه علوم انسانی در فرآیند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کشور، کاربردی‌شدن علوم انسانی موجود به نحوی که توان حل مسائل جامعه را پیدا کند، آشناسازی جامعه ایران خاصه جوانان، جهان اسلام و کل دنیا با یافته‌های محققان عرصه علوم انسانی و اسلامی و بسترسازی برای حضور فعال علوم انسانی و اسلامی ایران در تراز جهانی است.

جشنواره فارابی، در نظر دارد شکل‌گیری یک شبکه نخبگانی از دانشمندان و پژوهشگران عرصه علوم انسانی و اسلامی در آینده نزدیک را دستور کار خود قرار داده و نقش مبناپردازی علوم انسانی و اسلامی برای دیگر دانش‌ها را تقویت و تعمیق کند و تحقق این اهداف جز با همکاری جامعه فرهیخته و فاضل دانشگاهی و حوزوی و مشارکت حداکثری آنان در جشنواره فارابی، قابل وصول و حصول نخواهد بود.

در بخش داخلی جشنواره فارابی، آثار و تحقیقات، در ۱۵ گروه علمی «اخلاق، ادیان و عرفان»، «تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی»، «حقوق»، «زبان، ادبیات و زبان‌شناسی»، «علوم اجتماعی و علوم ارتباطات»، «علوم‌اقتصادی، مدیریت و علوم مالی»، «علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی»، «علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای»، «علوم قرآنی، تفسیر و حدیث»، «فقه و اصول»، «فلسفه، منطق و کلام»، «مطالعات فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری»، «مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)»، «مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی» و «مطالعات میان‌رشته‌ای» دریافت می‌شوند.

آثار مورد پذیرش جشنواره همچون ادوار گذشته، در چهار قالب اصلی شامل «کتاب پژوهشی» (نسخه فیزیکی/ فایل الکترونیک)، «گزارش اختتام‌یافته پژوهش» (طرح پژوهشی)، «رساله دکتری»  و «پایان‌نامه کارشناسی ‌ارشد» است. افزون بر اینها، در دوره چهاردهم، قالب «مقاله پژوهشی در موضوع علوم انسانی اسلامی» (منتشرشده در مجلات علمی موردتأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حوزه‌های علمیه) نیز مورد پذیرش است.

آثار برتر این جشنواره در دو عرصه «بزرگسال» (بیش از ۳۵ سال سن) و «جوان» (کمتر از ۳۵ سال سن) و در دو مرتبه «برگزیده» (رتبه یک، دو و سه) و «شایسته تقدیر»، تعیین و تقدیر خواهند شد. آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان اسفند ۱۴۰۰ منتشر شده و یا پایان یافته‌اند، می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

به نقل از روابط عمومی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، زمان دریافت آثار دوره چهاردهم جشنواره فارابی، از ۲۷ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ آبان‌ ادامه دارد و تمامی پژوهشـگران حوزه علـوم انسـانی و اسـلامی می‌توانند با مراجعه به سامانه جشنواره فارابی به نشانی www.farabiaward.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

در بخش ویژه جشنواره فارابی، جایزه «شخصیت پیشگام» علوم انسانی و اسلامی، «شخصیت پیشتاز» علوم انسانی و اسلامی، «نظریه‌پرداز» برجسته، «مترجم» برتر (از زبان‌های خارجی به فارسی و از فارسی به زبان‌های خارجی)، «انجمن/ قطب» علمی برتر و «نشریه علمی» برتر اعطا خواهد شد.

بخش بین‌الملل جشنواره فارابی نیز سوابق علمی و آثار استادان و محققان خارجی مربوط به سه حوزه «ایران‌شناسی»، «اسلام‌شناسی» و «علم دینی» را دریافت می‌کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا