افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با حضور ایران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو جمعه ۱۱شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور خانه کتاب و ادبیات ایران و بیش از ۳۰۰ انتشارات آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، خانه کتاب و ادبیات ایران در غرفه‌ای به مساحت ۲۷ مترمربع با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو به معرفی و عرضه بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب با موضوع‌های ادبیات پایداری و دفاع مقدس، دانشگاهی و آموزش زبان فارسی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و روسی می‌پردازد.

در این دوره از نمایشگاه‌، بیش از ۳۵۰ برنامه جنبی با حضور بیش از ۱۰۹ نویسنده تدارک دیده شده است که بخشی از آنها به صورت مجازی برگزار خواهد شد. ۷۰ برنامه نیز به گروه سنی کودک و نوجوانان اختصاص دارد.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو  شرکت‌کنندگانی از کشورهای ایران، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، ارمنستان، چین و آلمان به معرفی جدیدترین آثار خود خواهند پرداخت.

بهناز ضرابی‌زاده و حمید حسام از نویسندگان حوزه دفاع مقدس نیز در غرفه خانه کتاب و ادبیات ایران حضور دارند و به معرفی آثار خود می پردازند.

کتاب‌های دختر شینا، ساجی و گلستان یازدهم از آثار بهناز ضرابی‌زاده به زبان روسی ترجمه و منتشر شده است. همچنین کتاب گلستان یازدهم نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا را دریافت کرده است.

کتاب‌های آب هرگز نمی میرد، مهاجر سرزمین آفتاب و وقتی مهتاب گم شد نوشته حمید حسام نیز به زبان روسی ترجمه و منتشر شده‌اند.  تقریظ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر  کتاب مهاجر سرزمین آفتاب منتشر شده است.
  
معرفی صنعت نشر ایران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و طرح گرنت در قالب بروشور و کاتالوگ، دیدار با ناشران بزرگ روسیه، دیدار با مدیران نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو و انجمن‌های نشر آن کشور و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور بهناز ضرابی زاده و حمید حسام از فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو خواهد بود.

در اولین روز این نمایشگاه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه،  یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین دیوسالار مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور در غرفه خانه کتاب و ادبیات ایران در جریان فعالیت‌های غرفه در طول برگزاری این نمایشگاه قرار گرفتند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از یازدهم شهریور آغاز به کار کرده و تا چهاردهم شهریور ماه در مرکز نمایشگاهی گوستینی دیور میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود. این نمایشگاه یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی روسیه، اروپای شرقی و آسیای مرکزی در حوزه کتاب و فرهنگ است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا