خدمات مشاوره به زوجین در ۵ استان دارای بیشترین آمار «طلاق» ارائه خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح مشاوره در پنج استان دارای بیشترین آمار طلاق گفت: بر اساس این طرح خدمات مشاوره در پیش از ازدواج و ۴ سال نخست زندگی به زوجین ارائه خواهد شد به طوری که قرار است زوجین بعد از ثبت ازدواج همانگونه که به پزشک مراجعه می‌کنند ماهانه از خدمات مشاوره نیز بهره‌مند شوند تا پیش از تبدیل آن به معضل و عاملی برای اختلاف، سبک زندگی و نوع رفتار خود را اصلاح کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در سومین نشست شورای عالی ستاد صبر با اشاره به نقش خانواده در ترویج فرهنگ صلح و سازش و بخشش و رضایت گفت: بخش عمده‌ای از افزایش طلاق مربوط به نبود گذشت و بخشش است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اگر رفتارهای زوجین، والدین و فرزندان در خانواده اصلاح شود قطعا از تنش‌ها و فشارهای اجتماعی کاسته می‌شود و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از خانواده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره درپیش از ازدواج و ۴ سال نخست زندگی به زوجین افزود: قرار است با همکاری نهادهای متولی در این زمینه هم افزایی داشته باشیم.

خزعلی گفت: قرار است زوجین بعد از ثبت ازدواج همانگونه که به پزشک مراجعه می‌کنند ماهانه از خدمات مشاوره نیز بهره‌مند شوند تا با بروز و پیش از تبدیل آن به معضل و عاملی برای اختلاف، سبک زندگی و نوع رفتار خود را اصلاح کنند.

خزعلی با اشاره به اجرای طرح مشاوره در پنج استان که بیشترین آمار طلاق را دارند، افزود: امیدواریم با این اقدام از آمار طلاق کاسته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بازدید از زندان زنان و دیدار با زندانیان، گفت: باید در روزهای نخست و در بدو ورود به زندان با ایجاد صلح و سازش برای رهایی زندانیان زن تلاش شود.

به گزارش ایسنا، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری پیش از این از طرح پیش‌بینی شده این معاونت در راستای پیشگیری از طلاق مبنی بر ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره “رایگان” به تمام زوجین طی یکسال نخست زندگی مشترک خبر داده و گفته بود: بر اساس این طرح، مشاوره‌های پس از ازدواج که طی یک سال اول برای همه زوجین رایگان است، برای دهک‌های پایین در سه سال بعد نیز رایگان خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا