هادی بهرامی احسان: دانشجویان از امسال کارنامه فرهنگی خواهند داشت

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه روز چهارشنبه ۶ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر هادی بهرامی احسان در نشست خبری که امروز ۲۰ شهریور برگزار شد، با بیان اینکه کار فرهنگی را مبتنی بر آموزش می‌دانیم، توضیح داد: فرهنگ، تغییر نگرش‌ها، استقرار رفتارهای و فضیلت اخلاقی ‌ و ارتقاء تعاملات آموزشی را بر بستر کار فرهنگی می‌دانیم. با چنبن دیدگاهی، کار فرهنگی به عنوان کار اقدامی نقطه‌ای و مقطعی نمی‌دانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: دانشجویان فرهنگی نسبت به درنظر نگرفتن فعالیت‌های دانشجویی در سابقه دانشجویی انتقاداتی دارند؛ به همین منظور، تهیه کارنامه فرهنگی دانشجویان را در دستور کار قرارداده‌ایم. تعداد مقالاتی که از سوی دانشجویان ارائه می‌شود، در ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر مدنظر قرار می‌گیرد اما کار فرهنگی‌اجتماعی دانشجویی فاقد اعتبار رسمی است.

وی ادامه داد: اگرچه دانشجویان از سود اجتماعی و فرهنگی به منظور اقدامات خود بهره‌مند می‌شوند اما در هنگام فارغ‌التحصیلی و  ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر هیچ‌آورده‌ای برای آنها ندارد. شرایط و تقاضای این گروه از دانشجویان را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که یک کارنامه برای دانشجویان تهیه کنیم. به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم و عملیات اجرایی صدور کارنامه فرهنگی در سال تحصیلی پیش‌رو اجرا می‌شود.

دکتر بهرامی احسان با بیان اینکه مکانیزم‌هایی به کارنامه فرهنگی دانشجویان افزوده می‌شود، تصریح کرد: این مکانیزم‌ها به منظور یک امتیاز برای دانشجویان درنظر گرفته شده است که برای ورود به مقاطع بالاتر به عنوان یک امتیاز لحاظ شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی دانشگاه‌ها پس از پاندمی ویروس کرونا و شرایط بازگشت به کلاس‌های حضوری مشکل بود، اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان پیشرو دانشگاه‌های کشور، بازگشت به دآموزش حضوری و برگزاری کلاسهای حضوری را در دستور کار قرار داد. در عین اینکه هم اکنون، آموزش بر بستر فضای مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری درنظر گرفته شده است.

دکتر بهرامی احسان با اشاره به جریان‌های فرهنگی چند بُعدی و چند لایه که در اختیار اساتید و دانشجویان قرار دارند، گفت: با توجه به این شرایط، امروز کار فرهنگی، کاری بسیار پیچیده است.اگر راهبردهای فرهنگی مبتنی بر نیاز روز نباشند، منجر به بروز مشکلات فرهنگی می‌شوند. فرهنگ و ایجاد آموزه‌های جدید، تغییر نگرش و باورها ، استقرار فضائل اخلاقی و ارتقای تعاملات اجتماعی بر بستر آموزش قرار دارند. لذا می‌توان گفت که کار فرهنگی به هیچ وجه مناسبتی و نقطه‌ای نیست. فعالیت‌های فرهنگی متناظر فعالیت‌های آموزشی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا