نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، حتما برای شما هم پیش آمده که با افرادی برخورد داشته‌اید که به اصطلاح روی اعصابتان پیاده‌روی کرده‌اند. گاهی اوقات یک همکار یا مافوق این نقش را به عهده می‌گیرد و گاهی ممکن است این فرد از اعضای خانواده‌تان باشد. خب در چنین شرایطی قرار گرفتن اصلا راحت نیست و شما باید بدانید که چکار باید انجام دهید. کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد، برای کمک به شماست.

آلبرت الیس، روان‌شناس آمریکایی و آرتور لانگ، مجموعه‌ای از مهارت‌های لازم برای مقابله با چنین شرایطی را گردآوری کرده‌اند. ما با آموختن این مهارت‌ها و به‌کار بستن این راهکارها، می‌توانیم هرزمانی که کسی دکمه‌ اعصابمان را فشار داد، واکنش صحیح نشان بدهیم و مثل خود کتاب، نگذاریم کسی اعصابمان را به‌هم بریزد.

معرفی کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد، نوشته‌ی آلبرت الیس و آرتور لانگ به موضوع مهمی پرداخته است: چطور می‌توانیم واکنش‌های افراطی‌مان را نسبت به اشخاص و موضوعاتی که دکمه‌های اعصابمان را فشار می‌دهند، مهار کنیم؟

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه‌ کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد برای تمام افرادی که با دایره‌ی وسیعی از دوستان، آشنایان و همکاران در ارتباطند، سودمند است.

بخشی از کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

در این دنیا چهار احساس ”احمقانه“ وجود دارد. یعنی هر بار که دچار یکی از این احساسات شوید، نمی‌توانید به‌شکلی مؤثر از عهده‌ موقعیتی برآیید و به احتمال زیاد خودتان را ناراحت می‌کنید؛ فردی یا موضوعی اعصابتان را به هم می‌ریزد. این احساسات عبارت‌اند از: اضطراب مفرط، خشم، حالت دفاعی، افسردگی، کسالت یا احساس گناه. (به‌زودی به شما خواهیم گفت منظورمان از افراطی یعنی چه). اول، اگر خودتان را خیلی مضطرب (یا عصبی، پرتنش، ناراحت، برافروخته، هراسان، بیمناک، نگران، مرعوب و وحشت‌زده) کنید، به گونه‌ای مؤثر آن شخص یا موقعیت را کنترل نخواهید کرد. برای نمونه، ممکن است در یک مصاحبه‌ شغلی یا هنگام صحبت با رئیسی مرعوب‌کننده، بی‌نهایت عصبی شوید. متوجه شوید که به دلیل پایان مهلت مقرر در محل کار، یا تصمیم مهمی در زندگی‌تان، یا رفتار اخیر فرزندتان خیلی ناراحت هستید. اگر چنین است، پس کسی یا موضوعی دارد اعصابتان را به هم می‌ریزد.

دوم، اگر خیلی عصبانی (یا تدافعی، خشمگین، آتشی، وقیح، جنجال‌برانگیز، آزرده، ناکام) هستید، این احتمال نیز وجود دارد که تعادل عصبی‌تان را از دست بدهید. شاید وقتی همسرتان از شغل شما، آشپزی، طرز تربیت فرزند یا روش عشق‌ورزی‌تان انتقاد ‌کند، به‌راستی احساس کنید حالت دفاعی دارید. شاید وقتی نوجوانتان به شما بی‌اعتنایی ‌کند یا احترام نگذارد، یا همکارانتان در محل کار بی‌کفایت هستند و با شما مشارکت نمی‌کنند، از کوره در بروید

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا