شکستن رکورد پهلوان تختی بعد از 60 سال

انتشارات موفقیت‌شناسی

حسن یزدانی پس از صعود به فینال قهرمانی جهان و قطعی کردن مدالش، تعداد مدال‌های جهانی و المپیک خود را به عدد ۸ رساند تا با عبور از تختی و سوریان، پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران از لحاظ تعداد مدال شود، رکوردی که او می‌گوید به دنبال آن نیست.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، حسن یزدانی با برتری مقابل بوریس ماکائوف از اسلواکی به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی جهان در صربستان صعود کرد تا با قطعی کردن مدالش، پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران شود.

یزدانی با فینالیست شدن تعداد مدال‌های جهانی و المپیک خود را به عدد ٨ رساند و از با عبور از جهان پهلوان تختی که ۷ مدال جهانی و المپیک داشت، مرد شماره یک کشتی ایران در تعداد مدال شد.

یزدانی دو مدال المپیک و ۶ مدال قهرمانی جهان را در کارنامه‌اش ثبت کرده است، مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در لاس و گاس، مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در پاریس، مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست، مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان و مدال طلای قهرمانی جهان در ۲۰۲۱ اسلو، ۵ مدال جهانی یزدانی تا قبل از مسابقات قهرمانی جهان در صربستان است، مسابقاتی که او با صعود به فینال که فردا شب مقابل تیلور برگزار می شود،تعداد مدال های جهانی اش را به عدد ۶ رساند.

طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم دو مدال المپیک حسن یزدانی است تا در کنار ۶ مدال جهانی، او با ۸ مدال پرافتخارترین کشتی گیر کشورمان شود.

یزدانی پس از شکستن رکورد جهان پهلوان تختی و حمید سوریان گفت: من دنبال رکورد نیستم و امیدوارم بتوانم بهترین کشتی را بگیرم و دل مردم را شاد کنم.

وی درباره کشتی‌هایش هم اظهار داشت: ما روی نقاط ضعف و قوت کار کرده‌ایم و انشالله بهترین کشتی‌ام را بگیرم. قطعا حریف هم با آمادگی بالایی آمده و امیدوارم با کمک خدا و دعای مردم، بتوانیم کشتی خوبی بگیریم و دل مردم را شاد کنیم.

پس از یزدانی،در رده دوم پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران، جهان پهلوان تختی و حمید سوریان قرار دارند، مرحوم تختی ۴ مدال جهانی ( ۲طلا و ۲ نقره) و ۳ مدال المپیک (یک طلا و ۲ نقره) کسب کرده است، سوریان هم ۶ طلای جهانی و یک طلای المپیک را به دست آورده است.

 عبدالله موحد و علیرضا حیدری هم هر کدام با ۶ مدال جهانی و المپیک در رده سوم پرافتخارترین کشتی‌گیران کشورمان هستند. موحد ۵ طلای جهانی و یک طلای المپیک  و حیدری هم ۵ مدال جهانی (یک طلا، سه نقره و یک برنز) و یک مدال بزنز المپیک دارد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا