دکتر محمد حاتمی: مقاومت در مقابل روان‌شناس نماها و حامیان آن‌ها یک خواست عمومی است

انتشارات موفقیت‌شناسی

دکتر محمد حاتمی با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اوّل سه شنبه 29 شهریور 1401به پرسش‌های مجری برنامه درباره روان‌شناس نماها پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور گفت: رشته روان‌شناسی و مشاوره یک علم و تخصص است، کسی می‌تواند خود را روان‌شناس و مشاور بداند که مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری را در دانشگاه طی کرده باشد و پس از آن با کارورزی و کارهای عملی بتواند واجد صلاحیت حرفه‌ای شود.

وی عنوان کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران مرجع تشخیص و اعطاء مجوز صلاحیت حرفه‌ای است و هیچ ارگان، نهاد یا سازمانی حق دخالت در این وظیفه مهّم سازمان را ندارد.

حاتمی افزود: در قضیه انتشار اسامی افراد غیر روان‌شناس فاقد مجوز متأسفانه فضای مجازی در کشور مدیریت نمی‌شود و افرادی که هیچ‌گونه تحصیلاتی در زمینه روان‌شناسی و مشاوره نداشتند از طریق راه‌اندازی صفحات جعلی اینستاگرام، کلاب‌هاوس، تلگرام و واتس‌اَپ خود را روان‌شناس و مشاور معرفی کرده و اقدام به آموزش یا مشاوره نموده‌اند که بر اساس شکایات واصله به سازمان سؤاستفاده زیادی از جمله مالی و اخلاقی داشته‌اند و چون تخصص لازم را نداشته‌اند، حال مراجعان را بدتر کرده‌اند. در اینجا حقوق مردم و روان‌شناسان و مشاوران ضایع شده است. چون خیلی از خلاف‌های روان‌شناس نماها به‌حساب روان‌شناسان و مشاوران گذاشته شده است و اعتماد عمومی به این صنف و رشته را لطمه زده‌اند، در صورتی‌که جامعه روان‌شناسی و مشاوره جزءفرهیخته‌ترین قشر جامعه می‌باشند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: اینهایی که در فضای مجازی بداخلاقی می‌کنند خود دارای مشکلاتی هستند و سازمان در حال رسیدگی به جرایم آنان است.

وی عنوان کرد: پس از انتشار فهرست اوّل و دوّم افراد غیر روان‌شناس فاقد مجوز همان‌طوری‌که انتظار می‌رفت این اشخاص و حامیان آن‌ها سازمان و رشته را تحت فشار و تخریب قرار داده‌اند، امّا مقاومت در مقابل روان‌شناس نماها و حامیان آن‌ها یک خواست عمومی است و روان‌شناسان و مشاوران یکپارچه از سازمان در این باره حمایت می‌کنند. علیرغم همه این فشارها و تخریب‌ها فهرست سوم مشتمل بر روان‌شناس نماها، صفحات جعلی، متخلفان و سایت‌های غیرقانونی اطلاع‌رسانی می‌شود و سازمان به‌وظیفه تاریخی خود عمل خواهد کرد.

برای مطالعه اخبار مربوط به سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
شبکه 1

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا