تفاوت افراد موفق و ناموفق

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، یکی از کار‌هایی که می‌توانیم برای رسیدن به موفقیت انجام دهیم این است که از زندگی افراد موفق درس‌ها و ترفند‌هایی یاد بگیریم و آن‌ها را تقلید کنیم.

از تفاوت‌های افراد موفق و ناموفق در زندگی این است که افراد موفق از پشیمانی می‌ترسند. این در حالی است که افراد ناموفق از شکست می‌ترسند و افراد موفق ریسک پذیر هستند، ولی افراد ناموفق در اغلب موارد، بهانه تراشی می‌کنند.
افراد موفق برنامه ریزی می‌کنند، امّا افراد ناموفق تسلیم زندگی پر استرس می‌شوند و در نهایت، افراد موفق زمان خود را به خوبی مدیریت می‌کنند. این در حالی است که افراد ناموفق، اغلب، کار‌های خود را عقب می‌اندازند.
ما می‌توانیم جنبه‌های منفی زندگی افراد ناموفق را به طور مداوم ذکر کنیم و به مواردی که افراد موفق در زندگی روزمره خود به کار می‌گیرند توجه کنیم که آن ها چه چیزهایی را یاد می‌گیرند و چگونه می‌توانند به هر هدفی که دارند، دست پیدا کنند.
 تقلید از استراتژی‌های افراد موفق به ما کمک می‌کند تا فرد بهتری در حرفه خود شویم.

یک فرد موفق در محیط خاصی متولد نشده است که بتواند از بدو تولد موفقیت خود را بدست آورد و از طرفی دیگر، موفقیت هم یک ویژگی ژنتیکی نیست که از نسلی به نسل دیگر به ارث برسد یا منتقل شود، بلکه موفقیت پاداشی است که افراد پس از روزها، ماه‌ها و حتی سال‌ها در نظم و انضباط شخصی و خودسازی به خود می‌دهند.

تقلید از یک فرد موفق به معنای کپی کردن کل سبک زندگی او و خوردن آن چه که او می‌خورد یا نوشیدن آن چه که او می‌نوشد نیست. حقیقت این است که ما فقط استراتژی‌هایی را که به موفقیت آن‌ها کمک می‌کند تقلید می‌کنیم و آن‌ها را به زندگی خود اضافه می‌کنیم.

تقلید از زندگی افراد موفق مانند افزودن شکر به چای یا قهوه است؛ در حالی که طعم منحصر بفرد خود را حفظ می‌کنند و شکر فقط آن‌ها را شیرین می‌کند.
در مطالعه‌ای که توسط مجله Forbes در خصوص موفقیت برخی از افراد انجام شد، نکات قابل توجهی مانند اقدام فوری و شناسایی مشکلات، مهم‌ترین عوامل کمک کننده به آن‌ها مشخص شد.
هر فردی روی کره زمین ۲۴ ساعت یعنی هزار و ۴۴۰ دقیقه و ۸۶ هزار و ۴۰۰ ثانیه در روز وقت دارد. بنابراین، تنها عامل تمایز بین افراد موفق و منظم، مدیریت زمان مورد استفاده در زندگی شخصی آن‌ها است. بنابراین، باید درمورد زندگی این گونه افراد به این سوالات پاسخ داده شود که یک فرد موفق چگونه از این ۲۴ ساعت استفاده می‌کند؟ آیا افراد موفق از یک فرد معمولی بیشتر مطالعه می‌کنند؟ یا افراد موفق چه نوع انگیزه‌ای به خود می‌دهند؟
پاسخ به این سوالات، ما را به راهی هدایت می‌کند که افراد موفق پیش از این طی کرده اند و به ما اجازه می‌دهد تا در همان مسیر قدم برداریم. این به معنی سایه‌ای از موفق شدن آن‌ها نیست و در عوض، به ما کمک می‌کند تا مسیری را برای خودمان بسازیم تا دیگران هم در آن راه قرار بگیرند.
یک فرد موفق مانند یک فانوس دریایی است که به مسافران خسته و گمشده‌ای که مسیرشان را در تاریکی گم کرده اند، راه را نشان می‌دهد.
شما حس می‌کنید که راز اصلی به موفقیت رسیدن  را از دست داده اید. زمان زیادی طول می‌کِشد تا به شغل رویایی خود برسید و هیچ کنترلی روی زندگی خود ندارید.
افراد موفق این گونه به دنیا نیامده اند و موفقیت در آن‌ها نهادینه شده است. هر انسان موفقی از کد‌ها و قواعد سخت گیرانه‌ای پیروی می‌کند که انجام دادن آن‌ها چندان سخت نیست، امّا پایبندی به آن‌ها سخت است و همین قواعد است که عادی را از خارق العاده جدا می‌کند.
انتهای پیام/
اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا