جزئیات قراردادهای ارتباط دانشگاه با صنعت و چگونگی آن

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، محمدسعید سیف، مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ساماندهی و توسعه قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه را ضروری خواند و گفت: این قراردادها می‌تواند اثربخشی دانشگاه‌ها در رفع مشکلات کشور را بهبود ببخشد.

باید به ازای هر ۳ عضو هیئت علمی یک قرارداد ارتباط با صنعت منعقد شود

وی با تأکید بر اینکه باید به ازای هر ۳ عضو هیئت علمی یک قرارداد ارتباط با صنعت و جامعه منعقد شود، بیان کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید تلاش کنند تا به این متوسط دست یافته و حتی‌الامکان اعضای هیئت علمی بیشتری در این حوزه فعال شوند.

انعقاد حدود ۸ هزار قرار ارتباط با صنعت در سال ۹۹

این مقام مسئول وزارت علوم به مقایسه تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت در ۸ سال اخیر اشاره کرد و افزود: تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در سال ۹۲، ۳ هزار و ۳۵ قرارداد، در سال ۹۳، ۲ هزار و ۹۶۸ قرارداد، در سال ۹۴، ۳ هزار و ۲۴۸ قرارداد، در سال ۹۵، ۴ هزار و ۲۴۹ قرارداد و در سال ۹۶، ۴ هزار و ۷۲۳ قرارداد، در سال ۹۷، ۸ هزار و ۲ قرارداد بوده که در سال ۹۸ به ۸ هزار و ۴۲۷ قرارداد افزایش یافته است.

سیف ادامه داد: امسال تاکنون همانند سال گذشته حدود ۸ هزار قرارداد منعقد شده است و مبلغ قراردادها افزایش جزئی داشته که البته اعداد در حال نهایی شدن است و جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

بیش از ۲ میلیارد تومان قرار ارتباط با صنعت در سال گذشته

وی ادامه داد: مبلغ قراردادها نیز از ۳۳۵ میلیارد تومان از سال ۹۲ به ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است. آمارهای حاصله نشان از کم بودن تعداد قراردادهای کلان دانشگاه‌ها با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به نسبت دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها دارد؛ در واقع هنوز از پتانسیل دانشگاه‌ها به خوبی استفاده نشده و می‌توان انتظار رشد بیشتری را در آینده داشت.

وی عنوان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان‌ها و همچنین برنامه‌ریزی و همکاری مناسب با استانداری‌ها و ادارات استان یک موضوع ضروری بوده و در این راستا هر دانشگاه باید نسبت به تعیین محورهای اصلی و مأموریت استانی و منطقه‌ای اقدام کند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا