راهکارهای یکپارچه سازی حمایت های وزارت ارشاد بر بستر هنرکارت بررسی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اولین جلسه هم اندیشی نمایندگان معاونت ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران صندوق اعتباری هنر و شرکت هنرکارت بنیان ایرانیان در خصوص بررسی راهکارهای تجمیع و یکپارچه سازی حمایت های وزارت فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بستر هنرکارت روز چهارشنبه ۲۷ مهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در این نشست که با حضور حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر و مرادی، مدیرعامل شرکت هنرکارت ایرانیان، نمایندگان معاونت ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در خصوص راهکارهای ساماندهی، تجمیع و یکپارچه سازی حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بستر هنرکارت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای این نشست فرزاد طایفه حیدری اظهار داشت: صندوق تلاش می کند فاصله خود را با اصحاب فرهنگ و هنر کم کند و شبکه ارتباطی منسجم میان اعضا و صندوق برقرار شود. تسهیل در ارائه خدمات، توزیع متوازن منابع، شفافیت در عملکرد و … از ویژگی های هنر کارت است.

 وی با اشاره به آمار ثبت نام اعضا در ادامه گفت: تاکنون قریب به ۸۳ هزار هنر کارت صادر و توزیع شده است. همچنین کمک هزینه معیشتی ناشی از شیوع بیماری کرونا و بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر طی سالهای ۹۹ ،۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به حساب متصل به هنرکارت اعضا واریز شده است.

حیدری تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام عالی وزارت مبنی ساماندهی و تجمیع حمایت های تمامی حوزه های تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بستر هنرکارت، برنامه ریزی های لازم در این خصوص در صندوق اعتباری هنر انجام و زیرساخت های هنرکارت تقویت شده است. این جلسه نیز با هدف بررسی راهکارهای لازم برای این کار تشکیل شده است تا با همفکری و همراهی معاونت ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر به زودی محقق شود.

در ادامه این نشست مرادی با اشاره به اهداف صدور هنرکارت گفت: این کارت براساس دو هدف اولیه شکل گرفت. اولین هدف در پاسخ به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر مبنی بر صدورکارت شناسایی و شناسه هویت فرهنگی و هنری اعضای صندوق اعتباری هنر بود.هدف دوم صدور «هنرکارت» ارائه تسهیلات و حمایت های صندوق از جمله وام، بیمه تأمین اجتماعی و درمان تکمیلی، پرداخت کمک مستمری و طرح تکریم از درگاه واحد و در قالب شبکه یکپارچه به اعضا بود.
وی در ادامه افزود: در حقیقت هنرکارت یک کارت شناسایی و بانکی عضو شبکه شتاب با قابلیت ارائه انواع خدمات و سرویس های متنوع به اعضای صندوق اعتباری هنر است.
مدیرعامل شرکت هنرکارت با اشاره به اهداف نوین و اقدامات انجام شده در خصوص توسعه خدمات این کارت گفت: در دولت مردمی در نظر داریم خدمات متنوعی به هنرمندان کشور در قالب هنرکارت ارائه دهیم که اقدامات اولیه با توسعه همکاری ها و برگزاری جلسات متعدد با نهادها و سازمان های خدمات محور انجام شده است. در حال حاضر دارندگان هنرکارت از خدمات هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ویژه برخوردار هستند و توافقات نهایی با بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری نیز درحال انجام است.

مدیرعامل هنرکارت تصریح کرد: اکنون هنرکارت به بلوغی رسیده است که می تواند با همکاری معاونت ها و سایر موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمات خود را گسترش و تمامی حمایت های ارائه شده به اصحاب فرهنگ و هنر کشور از بستر این کارت ارائه شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا