۲ کتاب اساتید دانشگاه تهران در انتشارات معتبر بین‌المللی الزویر منتشر شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران موفق به تألیف و انتشار ۲ کتاب در انتشارات معتبر بین‌المللی الزویر شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، ۲ کتاب «Applied Micromechanics of Complex Microstructures: Computational Modeling and Numerical Characterization» و «Computational Modeling of Intelligent Soft Matter» که توسط  «مجید بنی‌اسدی »و «مصطفی باغانی» اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران و پروفسور ایو رموند استاد دانشگاه استراسبورگ فرانسه تالیف شده است، از سوی انتشارات بین‌المللی الزویر منتشر شد.

در کتاب نخست که در زمینه میکرومکانیک است، روش‌های میکرومکانیک برای سه بعدی‌سازی و خواص‌سنجی مکانیکی و گرمایی ساختارهای پیچیده به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته است.

ساختارهای پیچیده مانند بافت‌های بیولوژیک، بیومتریال، مواد متخلخل، نانوکامپوزیت‌ها و ساختارهای موزاییکی را شامل می‌شوند. روش‌های طراحی ساختارهای جدید برای دستیابی به خواص از پیش تعیین‌شده از جمله اهداف دیگر نگارش این کتاب است.

موضوع کتاب “Computational Modeling of Intelligent Soft Matter” نیز در زمینه مواد هوشمند است که در این کتاب به شبیه‌سازی مکانیک محیط پیوسته و اجزای محدود مواد پلیمری نرم هوشمند، به ویژه پلیمرهای حافظه‌دار و هیدروژل‌های حساس به محرک‌های خارجی پرداخته شده است. همچنین مدل‌های ساختاری مورد نیاز و نحوه کالیبراسیون آنها در این کتاب ارائه شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا