ارائه واحد درسی مهارت‌های زندگی دانشجویی به نودانشجویان در دانشگاه علامه طباطبائی

انتشارات موفقیت‌شناسی

با توجه به اهمیت و ضرورت ارائه خدمات رشدی و پیشگیرانه مشاوره و روان‌شناسی به دانشجویان کارشناسی نوورودی، مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه، واحد درسی مهارت‌های زندگی دانشجویی را برای کلیه نودانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، اهداف ارائه واحد درسی فوق، فراهم‌سازی زمینه‌های رشدی دانشجویان در حیطه‌های آشنایی با ماهیت زندگی دانشجویی، مقابله با چالش‌های زندگی دانشجویی، آموزش مهارت‌های تحصیلی، خودشناسی و توسعه توانمندی‌ها، خودمراقبتی، مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، مهارت‌های معنوی، آمادگی برای ازدواج، کسب آمادگی برای ورود به دنیای کار و شغل‌یابی، همچنین پیشگیری از آسیب‌هایی همچون ورود به روابط عاطفی آسیب‌زا، مقابله با مصرف مواد روانگردان، پیشگیری از موارد abuse، انطباق و سازگاری با گرفتاری‌های خانوادگی، عدم ورود به روابط خطرساز، شناخت حالات نامساعد روحی و روانی و مقابله با آن، مقابله با استرس، جرات‌آموزی و جرات نه گفتن، است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، در نیمسال اول سال تحصیلی۱۴۰۲-۱۴۰۱، ۶۰ کلاس درس مهارت‌های زندگی دانشجویی در گروه‌های مختلف آموزشی با مشارکت ۲۷ استاد برای کلیه دانشجویان کارشناسی نوورودی ارائه و تشکیل شده است.

 اساتید واحد درسی فوق نیز قبل از حضور در کلاس در دوره‌های مهارت افزایی مرکز مشاوره شرکت کرده و در طول نیمسال تحصیلی تحت نظارت سرپرست بالینی (سوپروایزر) قرار دارند. جلسات بین مدرس واحد درسی و اساتید ناظر به صورت ماهانه برگزار می‌شود. بر این اساس، دانشجویان دارای مشکل در طول نیمسال تحصیلی شناسایی و در صورت تمایل به مرکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

کلاس درس مهارت‌های زندگی به صورت کارگاهی و مشارکت گروهی برگزار می گردد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا