بررسی نقش مصرف قهوه در دوران بارداری بر قد کودک

انتشارات موفقیت‌شناسی

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف یک نوع نوشیدنی در دوران بارداری می‌تواند تقریباً یک اینچ از قد کودک کم کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نوشیدن قهوه در دوران بارداری می‌تواند تاثیر زیادی بر قد کودک داشته باشد.

براساس داده‌های به دست آمده از این تحقیقات مصرف نصف فنجان در روز می‌تواند قد کودک را ۱.۵ سانتی متر کاهش دهد.

دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چرا کافئین می‌تواند چنین تأثیری بر سلامت کودک داشته باشد. توصیه می‌شود افراد در دوران بارداری از مصرف کافئین اجتناب کنند، زیرا خطرات زیادی را به همراه دارد.

یک مطالعه رسمی نشان می‌دهد خردسالان متولد شده از زنانی که روزانه ۵۰ میلی گرم کافئین مصرف می‌کردند تا سن هشت سالگی ۲ سانتی متر (۰.۸ اینچ) کوچکتر از همسالان خود بودند.

این یافته حتی پس از تعدیل عوامل دیگری که بر قد کودک تأثیر می‌گذارند، از جمله سن مادر، وضعیت سیگار کشیدن و درآمد خانواده به قوت خود باقی ماند.

محققان می‌گویند، نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل ۲۵۰۰ پسر و دختر در سراسر ایالات متحده نشان حاکی از آن است که مادران باردار باید به طور کامل از مصرف قهوه خودداری کنند.

دستورالعمل‌های کنونی ایالات متحده به زنان باردار توصیه می‌کند مصرف روزانه خود را به حدود ۲۰۰ میلی‌گرم محدود کنند. تصور می‌شود کافئین رگ‌های خونی رحم و جفت را منقبض می‌کند که می‌تواند خونرسانی به جنین را کاهش داده و رشد را متوقف کند.

این مطالعه اولین مورد از نوع خود است که از آزمایش خون برای اندازه گیری میزان مصرف کافئین زنان باردار به جای نظرسنجی استفاده می‌کند تا داده‌های دقیق‌تری ارائه دهد.

نتایج این پژوهش در مجله Jama Network Open منتشر شد.

محققان مؤسسه ملی سلامت کودک و توسعه انسانی در مریلند، کودکانی را که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ متولد شده بودند تا سن هشت سالگی تحت بررسی قرار دادند و درنهایت نتایج پژوهش خود را منتشر کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا