اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه گردشگری کرمانشاه

انتشارات موفقیت‌شناسی

 استاندار کرمانشاه با اشاره به اختصاص و جذب هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان گفت: ورود این رقم به استان بی سابقه است و بی شک منشاء یک تحول در حوزه صنعت گردشگری کرمانشاه خواهد شد زیرا کرمانشاه بسترهای متعددی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری دارد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا؛ «بهمن امیری مقدم» در دیدار جمعی از اعضای خانه نخبگان بسیج استان، به ظرفیت‌ها و مزیت‌های ویژه استان در بحث گردشگری مانند طاق بستان، بیستون و سایر مناطق اشاره کرد و افزود: کرمانشاه با این همه پشتوانه قوی در میراث فرهنگی، زمینه زیادی برای کار دارد و طی چند مدت گذشته پیگیری های اثربخشی به منظور رونق بخشی به این آثار انجام شده و برای ساماندهی بیستون که یک اثر تاریخی و میراثی می باشد اقدامات خوبی برای ایجاد تحول در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: همچنین در بحث گردشگری به دنبال اجرای طرح تله کابین و شهربازی در کرمانشاه و اجرای طرح پل معلق در سدهای استان به منظور افزایش نشاط اجتماعی هستیم و در این زمینه اقدامات خوبی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به بررسی طرح تعطیلی پنچ شنبه ها عنوان کرد: این کار به منظور افزایش نشاط اجتماعی و کمک به بخش گردشگری در استان در حال پیگیری است که خانواده ها با تعطیلی پنچ شنبه ها، فراغ بیشتری برای بازدید از آثار تاریخی کرمانشاه داشته باشند.

توسعه واحدهای تولیدی در دست اقدام است

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به برنامه های در دست اجرا، آینده کرمانشاه را امیدوارکننده عنوان کرد و از همه صاحبان تریبون و رسانه ها خواست که با توجه نقش موثر خود واقعیت ها و امید را به جامعه منتقل کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری، رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و فضای تولید استان تصریح کرد: نهایت تلاش خود را برای توسعه و شکوفایی روزافزون استان با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت های خاص آن بکار گرفته‌ایم و با این اقدامات به دنبال رفع عقب افتادگی‌های استان در بخش های مختلف هستیم.

امیری مقدم به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه کارخانه ایران خودرو استان اشاره کرد و با بیان اینکه برای توسعه آن به دنبال مونتاژ نیستیم، گفت: با سرمایه‌گذاران مختلف و توانمندی برای توسعه این کارخانه صحبت کرده ایم که خوشبختانه نتایج خوبی هم حاصل شده و هدف ما توسعه ظرفیت های آن به منظور افزایش خط تولید و نه مونتاژ  کارخانه ایران خودرو کرمانشاه هستیم.

وی تصریح کرد: از هر نوع سرمایه گذاری برای تولیدات قطعه سازی این کارخانه حمایت می کنیم و کنسرسیومی هم به منظور ایجاد اتاق رنگ در این کارخانه طی گفتگوهای صورت گرفته با مسئولین کشوری شکل گرفته و آمادگی کامل برای توسعه آن در استان وجود دارد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: به سرمایه گذاران گفته شده که با اجرای طرح توسعه این کارخانه، زمین در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و با جدیت حمایت خواهند شد.

وی با اشاره به بازدید های مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اظهار داشت: وقتی که واحدهای فعال را در بازدیدها مشاهده می کنیم واقعاً خوشحال می شویم و انگیزه ما برای حمایت از واحدهای تولیدی که زمینه ساز رونق اقتصادی هستند، دو چندان می شود.

توسعه راه‌های استان در اولویت است

مقام عالی استان در ادامه گفت: هیچ گونه کم کاری در اجرای طرح قطار شهری کرمانشاه را پذیرا نیستیم و این طرح باید با جدیت پیگیری شود تا هر چه سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اتمام احداث بزرگراه قزانچی به کامیاران افزود: خوشبختانه این طرح پس از ۱۰ سال طی ۶ ماه به اتمام رسید و اکنون در اختیار مردم برای تردد قرار گرفته است؛ این مسیر یک مسیر بین المللی است که موقعیت ترانزیتی و گردشگری استان ارتقا می دهد.

وی همچنین گفت: از توسعه کارآفرینی و اجرای صنایع کوچک به منظور توسعه فضای کسب و کار حمایت می‌کنیم و توسعه صنایع کوچک منجر به افزایش تولید و رونق اقتصادی در جامعه می شود.

اختصاص ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه روستایی استان

استاندار کرمانشاه از اختصاص ۹۷۰ میلیارد تومان تسهیلات هم به حوزه روستایی برای احیای صنایع دستی در استان خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات را به کمیته امداد اختصاص داده ایم زیرا احیای صنایع دستی از کارهای مهم در استان است.

امیری مقدم همچنین با بیان اینکه باید با زمینه سازی مناسب روستائیان به روستاها بازگردند، گفت: این کار از یکسو کمک به تولید است و از سوی دیگر از توسعه حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می کند.

او در ادامه با اشاره به مذاکرات و تفاهم نامه‌های استانداری با هلدینگ ها و سرمایه‌گذاران بزرگ کشوری گفت: طی ماه های گذشته با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران “ایمیدرو”، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان اتکاء و برخی سرمایه گذاران کلان، تفاهم نامه‌های بزرگی منعقد شده و برخی نیز در در دستور انعقاد است که خروجی آنها، رویدادهای تحول آفرینی را در استان رقم خواهد زد.

امیری مقدم با اشاره به هجمه‌ها و توطئه های دشمنان برای کاهش امید بین مردم، اظهار داشت: با این همه دسیسه، رسانه‌ها نقش بسیار موثری در بیان واقعیات به مردم و امیدبخشی به جامعه را دارند و می توانند بستر مناسبی را برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان فراهم کنند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه از تمام طرح‌ها ایده‌ها و پیشنهادات کارشناسی استقبال می کنیم، گفت: از تمام فرهیختگان، دلسوزان و سرمایه‌گذاران کرمانشاهی می‌خواهیم که برای کمک به پیشرفت و رشد شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استان وارد میدان شوند و ما نیز از هیچ گونه کمکی به آنان دریغ نخواهیم کرد.

در این دیدار برخی از اعضای خانه نخبگان بسیج پیشنهادات خود را در حوزه های تولید و صنعت، کشاورزی، گردشگری، رسانه، مسائل امنیتی، بازرسی و حوزه بانوان ارائه کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا