چهره پیروز بر پیراهن طرفداران تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲

انتشارات موفقیت‌شناسی

لباس طرفداران تیم ملی فوتبال برای جام جهانی ۲۰۲۲ با عنوان «پیروز» در جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس که به‌مناسبت روز فرهنگ‌ عمومی سخن می‌گفت، اظهار کرد: در لباس رسمی تیم ملی فوتبال کشور، تصویری از کاراکتر یوز ایرانی و «پیروز» (یکی از بچه یوزهای به دنیا آمده در فرآیند علمی) و چیزی که منتسب به ایران باشد، نداشتیم. از این رو، با الزام ستاد فرهنگی – رسانه‌ای جام جهانی به کارگروه مد و لباس، این طرح از میان ایده‌های برگزیده مسابقه «طرفدار ایرانم» برای لباس طرفداری تیم ملی انتخاب شد. برای بسته ویژه طرفداران تن‌جامه، مُچ‌بند، سربند و کلاه تعبیه شده است که در حال حاضر به‌صورت عمده در بازار به فروش می‌رسد و مجموع قیمت حداقلی این بسته۳۳۰ هزار تومان است. لباس طرفداری با هماهنگی و نظارت فدراسیون فوتبال، شورای فرهنگ عمومی و وزارت ورزش و جوانان انتخاب و به تصویب رسیده و شهروندان نیز می‌توانند در زمان باقی‌مانده تا جام‌جهانی این بسته را سفارش دهند.

مُچ‌بند لباس طرفداری تیم ملی

سیدمجید امامی – دبیر شورای فرهنگ عمومی – درباره طرح «پیروز» بر لباس طرفداری و دیگر علامت‌های روی لباس و شعار تیم ملی این‌طور توضیح داد: طراح این لباس سعی کرده با به‌کارگیری تصویر یوز ایرانی و درهم‌آمیزی آن با استان‌های ایران، فضای انسجام، هویت‌خواهی و حمایت از تیم ملی را با شعار «تا پای جان برای ایران»، که شعار رسمی تیم ملی فوتبال ایران است، به نمایش بگذارد. همچنین طراحی نقشه ایران از دریای خزر تا خلیج‌فارس و نقطه‌های روی این پیراهن، صورت و پوست یوز را یادآور می‌شود. در طراحی این لباس از نمادهای تاریخی نیز استفاده شده؛ شش خط روی شانه و پهلوی پیراهن، نشان‌دهندۀ ششمین حضور ایران در جام جهانی است.

شش خطِ ممتد از چهرۀ «پیروز» نشان‌دهندۀ ششمین حضور ایران در جام‌جهانی در فُرم شمشیر هخامنشیان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از برگزاری جشن بدرقه هواداران به قطر و دیگر برنامه‌ها به‌مناسبت جام‌جهانی فوتبال خبر داد و گفت: این جشن با همکاری اداره‌کل فرودگاه‌ها و اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود. همچنین این بسته‌های طرفداری نیز در فرودگاه به این هواداران اهدا خواهد شد. بیش ۴۰ تا ۵۰ هزار تن قرار است در ورزشگاه قطر برای طرفداری از تیم ملی حضور پیدا کنند که بخشی از آنان از ایران و بخشی دیگر ایرانیانِ مقیم قطر و سایر کشورها هستند.

حرفِ میخیِ به‌کاررفته در نوشتارِ (IRAN) برگرفته از خطوطِ میخی باستانیِ ایران است.

بیست‌ودومین دوره از مسابقاتِ جام‌جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ (۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲) در کشور قطر برگزار می‌شود. این ششمین حضور تیم ملی ایران در جام‌جهانی است ایران در گروه اول و به‌ترتیب در تاریخ‌های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه به دیدار تیم ملی کشورهای انگلستان، آمریکا و ولز می‌رود.

علامت‌های به‌کاررفته در طراحی لباس طرفداری

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا