جزئیات خدمات غیرحضوری ازکارافتادگی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: خدمت مستمری ازکارافتادگی به بیمه‌شدگان اصلی که به موجب نظریه کمیسیون‌های پزشکی ازکارافتاده شناخته می‌شوند، ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، براساس بند “د” ماده ۳ قانون تامین اجتماعی پوشش بیمه «ازکارافتادگی» یکی از تعهدات اصلی و بلندمدت این سازمان بیمه‌گر در کشور محسوب می‌شود.

مطابق با قانون تامین اجتماعی «هر فرد پس از آغاز بیمه‌پردازی می‌تواند از تأمین‌اجتماعی خدمات بیمه‌ای و درمانی را در چارچوب ضوابط سازمانی مطالبه کند و اگر بیمه‌شده در روزهای اول اشتغال، دچار حادثه ناشی از کار شود، سازمان تأمین‌اجتماعی بدون لحاظ سابقه بیمه‌پردازی از بیمه‌شده حمایت می‌کند» و مستمری ازکارافتادگی برقرار می‌شود.

همچنین اگر حادثه ناشی از کار، منجر به فوت بیمه‌شده شود، بازماندگان متوفی بدون توجه به مدت زمان پرداخت حق بیمه از جانب بیمه‌شده، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته و مستمری دریافت می‌کنند.

اقداماتی که با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، موجب تسهیل دسترسی جامعه هدف به خدمات این سازمان شد و با یکپارچه‌سازی سامانه‌ها، مخاطبان را از اتلاف وقت و انرژی و زمان برای آمدوشدهای اداری رها کرد.

سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در رابطه با جزئیات خدمات غیرحضوری مستمری ازکارافتادگی اظهار داشت: خدمت مستمری ازکارافتادگی به بیمه‌شدگان اصلی (که به موجب نظریه کمیسیون‌های پزشکی ازکارافتاده شناخته می‌شوند) تعلق می‌گیرد.

مجتبی طهماسبی آشتیانی توضیح داد: این جمعیت به منظور بررسی امکان بهره‌مندی از تعهدات قانونی مربوط به ازکارافتادگی باید از سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir از مسیر منوی مستمری بگیران – مستمری ازکارافتادگی استفاده کنند. در این سامانه از مسیر تامین اجتماعی من – درخواست‌های من – وضعیت رسیدگی به درخواست، کلیه مراحل صدور حکم مستمری ازکارافتادگی نمایش داده می‌شود.

وی ادامه داد: دریافت مستمری ازکارافتادگی و اعلام شماره حساب بانکی مستلزم مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی نیست؛ پس از اتمام فرآیند صدور حکم مستمری ازکارافتادگی، حکم مزبور از طریق صندوق شخصی من قابل رویت است و مخاطبان باید از مسیر مستمری‌بگیران – اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری بگیران، نسبت به اعلام شماره حساب برای دریافت مستمری ماهیانه اقدام کنند.

وی یادآور شد: در این سامانه راهکار فراموشی رمز عبور نیز مشخص شده است و جامعه هدف در صورت مواجهه با این مشکل (فراموشی رمز عبور) می‌توانند در منوی ثبت نام، فراموشی گذر واژه را انتخاب کنند.

طهماسبی آشتیانی تاکید کرد: مخاطبان در صورت عدم دسترسی به اینترنت هم می‌توانند با مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی سازمان نسبت به ارائه درخواست برقراری مستمری ازکارافتادگی اقدام کنند.

چگونگی ثبت اعتراض نسبت به سوابق پرداخت حق بیمه

سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان برای ثبت اعتراض نسبت به سوابق پرداخت حق بیمه مندرج نیز می‌توانند در سامانه نام‌برده (به صورت غیرحضوری) ثبت‌نام کنند.

وی توضیح داد: در فرآیند ثبت درخواست غیرحضوری ازکارافتادگی، پس از تایید اطلاعات افراد تبعی، با ورود به اطلاعات هویتی سوابق شخص بیمه‌شده نمایش داده می‌شود و در صورت اعتراض به سابقه، به منوی مربوطه هدایت می‌شود. در این فرم نیز بیمه‌شده باید شماره تلفن ثابت، آدرس محل سکونت، نام آخرین محل اشتغال و آدرس محل اشتغال را ورود و تکمیل کند.

سرانجام نظریات کمیسیون پزشکی قبل از سال ۹۷

طهماسبی آشتیانی یادآور شد: در صورتی که نظریه کمیسیون پزشکی بیمه شده مربوط به قبل از سال ۹۷ باشد نیز بیمه‌شده (پس از تایید اطلاعات افراد تبعی) با ورود به منوی اطلاعات هویتی، سوابق و نظریه کمیسیون پزشکی را مشاهده کرده و در صورت تایید سوابق، نظریه کمیسیون پزشکی را بارگذاری کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا