انتخاب «هایده صفی‌یاری» به عنوان داور جشنواره تالین

انتشارات موفقیت‌شناسی

هایده صفی‌یاری تدوینگر سینمای ایران به عنوان یکی از داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره شب‌های سیاه تالین در کشور استونی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «الدیکو انیادی» فیلمساز مجارستانی نامزد اسکار امسال در راس هیات داوران بخش مسابقه جشنواره تالین قرار داد و هایده صفی‌یاری تدوینگر مطرح سینمای ایران در کنار «آدام بالاژ» آهنگساز اهل کشور مجارستان، «آندرس کلینرت» کارگردان آلمانی و «بیجایا جنا» بازیگر هندی، دیگر اعضای تیم داوری این رویداد سینمایی را تشکیل می‌دهند.

هایده صفی یاری تدوینگر ایرانی و یکی از اعضای آکادمی اسکار است که کار تدوین فیلمسازان مطرح بین المللی چون بهرام بیضایی، بهمن قبادی، رضا درمیشیان، شهرام علیدی و مانی حقیقی را بر عهده داشته اما بیشتر به خاطر همکاری طولانی مدتش با اصغر فرهادی شناخته می شود.

دو فیلم «جدایی» (۲۰۱۱) و «فروشنده» (۲۰۱۶) با تدوین صفی‌یاری، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی اسکار شدند. او در طول سی سال بیش از ۹۰ فیلم داستانی داستانی و چندین فیلم مستند را تدوین کرده و جوایزی چون سیمرغ بلورین جشنواره فجر و جایزه فیلم آسیایی را دریافت کرده و از سوی جوایز گویا و انجمن بین‌المللی سینمادوستان نامزد جایزه بهترین تدوین شده است.

طبق اعلام پیشین امسال فیلم «شهر خاموش» ساخته جدید احمد بهرامی در بخش مسابقه اصلی جشنواره تالین، نخستین نمایش جهانی خود را خواهد داشت، «جنگ جهانی سوم» از هومن سیدی و «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی در بخش بهترین‌های جشنواره، فیلم «سونسوز» به کارگردانی رضا جمالی در بخش تازه راه اندازی شده منتخب منتقدان، فیلم کوتاه «آبان» ساخته عباس طاهری و مهدیه طوسی در بخش آثار کوتاه و مستند «چطور جرات کردی چنین آرزوی مسخره‌ای کنی» به کارگردانی مانیا اکبری و محصول مشترک ایران و بریتانیا هم در بخش غیر رقابتی به نمایش گذاشته می‌شوند.

جشنواره بین‌الملی فیلم تالین از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا