علیرضا منادی سفیدان: استارت‌آپ‌ها بستر مهارت‌افزایی دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند

انتشارات موفقیت‌شناسی

علیرضا منادی سفیدان گفت: برای مهارت‌افزایی در نظام آموزشی کشور از ظرفیت استارت‌آپ‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا،  «علیرضا منادی سفیدان» نشست خبری رویداد ملی ستاپ که ظهر روز دوشنبه در ساختمان شبکه آموزش رسانه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه آموزش زمانی که بنده وارد مجلس شدم بررسی دقیقی از نیازمندی‌های آموزشی کشور کردیم و در همین زمینه اجرای دقیق مفاد سند تحول بنیادین نظام آموزش کشور آغاز کردیم.

 وی افزود: اکنون سیستم فرهنگی در نظام آموزش کشور تغییر بزرگی کرده است ولی به غیر از حوزه‌های اخلاقی تحول دیگری به ویژه در حوزه محتوا در نظام آموزشی کشور رقم نخورده است.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: دانش‌آموزان و به خصوص خردسالان در دوران مهد کودک‌ها همچون گنجینه‌ای برای کشور هستند. شخصیت دانش‌آموزان در ۱۲ سال دوران تحصیل شکل می‌گیرد و باید با برنامه‌ریزی نیروی انسانی مفیدی را برای این ه کشور تربیت کنیم. منادی سفیدان عنوان کرد: مجلس با تصویب قانون رتبه‌بندی شرایطی را فراهم کرده است که حقوق معلمان تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

معتقدیم معلمان کارمند نیستند و حرفه‌ آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. طبق این قانون هر معلم پنج سال یکبار رتبه‌بندی می‌شود و به همین دلیل معلمان می‌کوشند رتبه هود را افزایش یابند. وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزی که پس از کنکور وارد دانشگاه می‌شود در حقیقت از محیطی که سال‌ها آموزش دیده است به رودخانه‌ای وارد می‌شود که بستر توسعه آن شرکت‌های دانش‌بنیان است.

اکنون به تدبیر مقام معظم رهبری بیش از ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد و برای ۴۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. مجلس برای حمایت از این مجموعه‌های خلاق قانون حمایت دانش‌بنیان را تصویب کردیم و یکی از مهم‌ترین نکات این قانون معافیت مالیاتی است. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس همچنین حمایت مالی مستقیم از تعدادی از مدارس کشور می‌کند و تسهیلات که به این مدارس پرداخت می‌شود برای گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور به‌کارگیری شده است. موضوع حائز اهمیت دیگر مهارت‌افزایی است که با همراهی استارت‌آپ‌ها در این زمینه آموزش‌های خوبی به دانش‌آموزان داده می‌شود. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا