محمد خزاعی: شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر صاحب سینما می‌شوند

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی گفت: در تلاش هستیم تا «در افق ۱۴۰۴» با مشارکت بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر فاقد سینما را صاحب سینما شوند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «محمد خزاعی»روز چهارشنبه ۱۸ آبان در سفر به بوشهر در دیدار با استاندار بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر به عنوان پاره تن ایران عزیز دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه فرد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تاریخی است. استان بوشهر تاریخ و مردمانی نام آشنا و اصیل در حوزه‌های مختلف دارد، اما متاسفانه این استان در حوزه سینما برغم برخورداری از ظرفیت‌های مستعد و نیروی انسانی خوب، شرایط مطلوبی به لحاظ زیرساخت‌های سینمایی در حال حاضر ندارد.

به گفته وی، استان بوشهر بنا به شرایط عمومی و ظرفیت‌های خوب استانی و در عین حال، کمبود سالن سینما، در اولویت سازمان سینمایی قرار دارد.

رئیس سازمان سینمایی، فرهنگ را عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و اضافه کرد: با توجه به سیر تحولات در دنیای امروز و ضرورت‌های ملی و بین‌المللی ما هر چه جلوتر می‌رویم به چالش‌ها و نیازهای جدی‌تر در این عرصه می‌رسیم.

خزاعی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا «در افق ۱۴۰۴» با مشارکت بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر فاقد سینما را صاحب سینما شوند، تصریح کرد: ورود بخش‌های خصوصی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها، توسعه زیرساخت، تسهیل شرایط برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی استان‌ها، رونق و ارتقای رویدادهای سینمایی و ساختارهای آموزشی استانی و شناسایی استعدادهای جدید از الزامات توسعه ملی حوزه فرهنگ و هنر است. سینما می‌تواند به کمک توسعه و پیشرفت استان‌ها بیاید.

وی با بیان اینکه در جنگ رسانه‌ای امروز بدون تردید، سینما ابزاری نقش افرین است، اضافه کرد: می‌توان با زبان سینما تصویر زیباتر و متفاوتی از استان‌ها بویژه، استان بوشهر با همه تنوع، زیبایی، رنگارنگی فرهنگی و تمایزات بومی در اذهان ملی و بین‌المللی ایجاد کنیم.

معاون وزیر با اشاره به فضای پرتحرک فرهنگی و تبلیغاتی کشورهای منطقه گفت: نباید روحیه انفعالی نسبت به تحرکات جدی فرهنگی و سینمایی منطقه داشته باشیم و خوشبختانه استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی برای رشد و رقابت سینمایی و فرهنگی دارد.

خزاعی با بیان اینکه سینما می‌تواند در حل مشکلات کشور راهگشا و تاثیرگذار باشد اظهار کرد: هنوز بسیاری از مدیران شناخت دقیقی از کارکردهای متنوع سینما ندارند. امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه و هم‌افزایی گسترده‌تر بتوانیم تغییراتی در حوزه سینمای استان‌ها ایجاد کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ضرورت پیشگیری از پدیده مهاجرت هنرمندان به تهران و با اشاره به سیاست‌های دولت مردمی در راستای گسترش عدالت فرهنگی، بوشهر را استانی با پیشینه درخشان و پرافتخار در تاریخ قبل از انقلاب و در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: مسئولان از سینما در معرفی ظرفیت استان‌ها استفاده کنند. سینما یک رسانه استراتژیک است. تصویرسازی اهمیت ویژه‌ای در دوران معاصر دارد و ابزار قدرتمندی در معادلات و مناسبات فرهنگی و اجتماعی دنیاست.

وی با بیان اینکه سینما می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و در تربیت نسل‌های جدید نقش آفرین باشد یادآور شد: رهبری انقلاب هم نگاه ویژه‌ای به سینما دارند و از آن به عنوان کلید پیشرفت و توسعه یاد می‌کنند.

خزاعی با اشاره به اینکه سینما در نزدیکی ملت‌ها نقش مهم و موثری دارد اظهار امیدواری کرد این سفر به توسعه سینما، تولید و تجهیزات مراکز آموزشی و زیرساختی استان بوشهر منجر شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا