قاسم عمو عابدینی:صندوق گرنت آموزشی ایجاد می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس جلسه اخیر شورای گسترش آموزش عالی صندوق «گرنت آموزشی» برای حمایت از دانشجویان مستعد در رشته‌های راهبردی و مورد نیاز کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «قاسم عمو عابدینی» افزود: در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و طرح تحول آموزش در جلسه اخیر شورای گسترش آموزش عالی چند مصوبه مهم به تصویب رسید که یکی از آنها موافقت شورا با ایجاد صندوق گرنت آموزشی بود.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ۱۵ آبان ماه شورای گسترش آموزش عالی، صندوق گرنت آموزشی تشکیل می‌شود و کارگروهی برای عملیاتی کردن این مصوبه و تصویب شیوه نامه‌ها و آیین‌نامه‌های مورد نیاز با مشارکت معاونت آموزشی وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه  ایجاد می شود.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: با ایجاد صندوق گرنت آموزشی، دانشجویان مستعد که در رشته‌های راهبردی و مورد نیاز کشور تحصیل می کنند در همه مقاطع تحصیلی در زمینه نیازهای آموزشی و پژوهشی مورد حمایت قرار می گیرند.

تغییر در شیوه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و تعریف شاخص‌های جدید برای رتبه‌بندی

عموعابدینی همچنین گفت: در این جلسه گزارش رتبه‌بندی سال۱۴۰۰- ۱۳۹۹ توسط مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری ارائه و مقرر شد دراستای اجرای ماده ۴ مصوبه شماره ۷۷۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی کشور شیوه رتبه بندی تغییر کند.

وی از مصوبه شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برای بازنگری شیوه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: بازنگری و بهبود فرآیند رتبه‌بندی با تأکید بر اسناد بالادستی از جمله نقشه جامع علمی کشور، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول دولت مردمی سیزدهم بازنگری در شاخص‌های رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی به نحوی انجام شود که موضوعات آموزش مهارتی، توانمندسازی، دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت بنیان، اشتغال‌آفرینی و شاخص‌های فرهنگی و دیپلماسی علمی مورد توجه بیشتر قرار گیرد و نتایج رتبه بندی در سال آینده علاوه بر رتبه کلی به صورت رتبه موضوعی اعلام شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا