تشکیل اولین جلسه اتاق فکر سال جهانی علوم‌پایه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیر ستاد ملی سال جهانی علوم پایه از ۲۴ مصوبه در این ستاد خبر داد و گفت: برای اجرای این مصوبات به تدوین آیین‌نامه‌های آنها نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «سعدالله نصیری قیداری»، از ایجاد اتاق‌های فکر علوم پایه در وزارت علوم خبر داد و افزود: این اتاق فکر شامل ۱۸ عضو است. این اتاق فکر شبیه کمیته اجرایی ذیل ستاد ملی علوم پایه است و اعضای آن راجع به علوم پایه مرتب فکر می‌کنند و پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت آن ارائه می‌دهند. 

نصیری قیداری خاطر نشان کرد: اولین جلسه این اتاق عصر امروز (یکشنبه) با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل خواهد شد.

وی به اقدامات انجام شده در سال جهانی علوم پایه اشاره کرد و یادآور شد: از آغاز سال علوم پایه تاکنون حدود ۲۴ مصوبه داشتیم. این مصوبات ابتدا در کمیته اجرایی بحث و تبادل نظر شدند و در کمیته اجرایی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف چون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، انجمن‌های علمی و سازمان صداوسیما مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهایت در ستاد ملی ارائه و تصویب می‌شوند.

دبیر ستاد ملی سال جهانی علوم پایه با بیان اینکه جلسات این ستاد به ریاست وزیر علوم و دبیری اینجانب تشکیل می‌شود، ادامه داد: یکی از مصوبات این ستاد بورسیه دانشجویان در رشته‌های علوم پایه است. بر اساس این مصوبه، ۱۰۰ نفر برتر آزمون سراسری که رشته‌های علوم پایه را انتخاب کنند، بورسیه خواهند شد.

به گفته وی، این افراد از بدو ورود به دانشگاه تا پایان تحصیلات بورسیه می‌شوند و حتی آینده شغلی آنها هم تضمین می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این موضوع فعلا در حد مصوبه است و شیوه‌نامه و آیین‌نامه آن تنظیم نشده است، تاکید کرد: انتظار داریم در صورت تدوین آیین‌نامه‌های مربوط، دانشجویان دکتری در حد استادیار پایه یک حقوق دریافت کنند.

دبیر ستاد ملی علوم پایه، تاسیس خانه‌های علم در استان‌ها را از دیگر مصوبات این ستاد ذکر کرد و گفت: راه‌اندازی این خانه‌ها که بیشتر از سوی بخش خصوصی و خیرین علم و فناوری تاسیس می‌شود، در زنجان و قزوین شروع شده است.

نصیری قیداری، پذیرش بورسیه دانشجویان علوم پایه در مقاطع ارشد و دکتری داخل کشور و افزایش تعداد دانشجویان پسادکتری را از دیگر مصوبات این ستاد نام برد و یادآور شد: بر اساس این مصوبه مقرر شده است حداقل یک چهارم پذیرفته‌شدگان پسادکتری در زمینه علوم پایه مشغول به تحصیل شوند.

دبیر ستاد ملی سال جهانی علوم پایه، بورسیه دانشجویان نخبه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی را از برنامه‌های دولت عنوان کرد و افزود: ما هم موافق این برنامه هستیم؛ از این رو پذیرش و بورسیه ۱۰۰ نفر اول رتبه‌های برتر کنکور کشور افغانستان در این راستا اجرایی می‌شود. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا